In een eerder topic had ik m'n twijfels al uitgesproken, maar nu ben ik helemaal om: ik ga ervoor!
Helaas zal het niet mogelijk zijn de ondertanden (volledig) recht te krijgen i.v.m. de vorm (grootte) van m'n kaken (operatie heb ik er niet voor over), maar ik stoor me het allermeest aan m'n boventanden. Daar begin ik mee en dan zien we wel!
Vandaag foto's gemaakt en 'gebeten' om modellen te maken, 3 oktober elastieken plaatsen en 6 oktober gaan de slotjes erin aan de bovenkant. Spannend en een beetje eng toch wel...de volgende 30+-ers aan de beugel! :smt003
Onderkant (helaas wat wazig geworden)
Bovenkant
Vooraanzicht
Helaas zal het niet mogelijk zijn de ondertanden (volledig) recht te krijgen i.v.m. de vorm (grootte) van m'n kaken (operatie heb ik er niet voor over), maar ik stoor me het allermeest aan m'n boventanden. Daar begin ik mee en dan zien we wel!
Vandaag foto's gemaakt en 'gebeten' om modellen te maken, 3 oktober elastieken plaatsen en 6 oktober gaan de slotjes erin aan de bovenkant. Spannend en een beetje eng toch wel...de volgende 30+-ers aan de beugel! :smt003
Onderkant (helaas wat wazig geworden)
Bovenkant
Vooraanzicht
Re: Daar gaan we dan!
Dit kan niet anders dan een heel mooi plaatje worden!
Wens je heel veel succes toe.
Jammer dat destijds het goede resultaat van 3 jaar beugelen niet behouden is natuurlijk!
Maar denk dat met nu idd een jaartje je boventanden zeker helemaal gaaf en mooi terug in lijn te krijgen zijn hoor.
Tuurlijk is het spannend en een beetje eng, zeker als volwassen persoon is mijn mening. Is veel
anders als als kind/jongere natuurlijk!
We zullen je een beetje volgen hier, en waar nodig wat steunen, dat is voor mij de grootste drijfveer(en positiviteit) van dit forum.
Nogmaals welkom, en veel succes gewenst alvast.
Saskia
vond het vervelend, maar was te doen bij mij.
(constant met de tong als soort reflex "vroeten" tussen de tanden omdat er iets tussen zit...hahaha)
De elastiekjes zitten er sinds maandag, het was een heel gewroet en gewring om ze ertussen te krijgen. Twee keer een elastiekje geknapt, twee keer met het tangetje tegen m'n gehemelte geschraapt, dus de boel lag een beetje open...
Gelukkig niet veel last van, ik voel de druk op m'n tanden heel goed maar het is best te doen. Maar ik kan niet wachten tot morgen de beugel wordt geplaatst en de tanden in de goede richting worden geduwd!
Maar dat van die tong herken ik helemaal, je bent zo gewend aan hoe je tanden staan en alles te checken met je tong...heel grappig! Wordt straks nog erger denk ik!
Maar jeetje, wat is het wennen! Je mond zit echt VOL en m'n wang en lippen zijn behoorlijk geirriteerd. Verder niet zoveel last van spanning op de tanden, maar wel heel lastig eten. Ik sabbel voorlopig op de boterhammen en heb extra yoghurt ingeslagen! Ben erg benieuwd hoe 'snel' de veranderingen gaan!
Succes Meid!!!
Wat heb je trouwens een mooi gebit zo zonder vullingen! Ben jaloers op je! :wink:
Vandaag een 2e afspraak gehad bij de orthodontist, bij de 1e afspraak zijn alleen elastiekjes vervangen, nu is er een dikkere draad geplaatst en is er wat bijgeslepen tussen m'n tanden om net dat beetje ruimte te krijgen. Niet zo'n heel fijn gevoel moet ik zeggen, maar ach...
Alles zit weer lekker strak en we gaan zonder al teveel problemen verder!
Het verschil vind ik behoorlijk in deze korte tijd, iedere keer denk ik weer: had ik het maar eerder gedaan... :wink:
Net geplaatst (excuses voor de donkere aanslagplekken van het drinken van thee, tandartsafspraak is binnenkort):
Vandaag (2 maanden beugel)