V14 kroon van plastisch materiaal, terecht??

Author:
bemiandi
Posted:
vr, 11/04/2011 - 21:06
Geachte lezer(s),

Ik ben niet de eerste die struikeld over de code V14.
Vandaag mijn rekening ontvangen voor het vervangen van een vulling.
De vulling is zonder problemen vervangen, en ruim binnen de 15 minuten stond ik weer buiten.

Mijn inziens is er niets anders gebeurt dan bij eerdere vullingen welke vervangen zijn.
Het verwijderen van de oude vulling, het schoonmaken en weer vullen. Er waren niets geen problemen.

Als ik de omschrijving van code V14 lees, heb ik het gevoel dat er iets niet klopt.
Kan iemand mij hier verder mee helpen?

Met vriendelijke groet,

Bemiandi
zel'dovich

Een V14 is een grote vulling waarmee minstens vier vlakken zijn betrokken en ook knobbels worden aangebracht op het "topvlak" zoals aanwezig bij een echte kies. Een kies heeft 5 vlakken (zoiets als een kubus (6 vlakken), maar de onderkant telt natuurlijk niet mee). Als je - desnoods met een spiegeltje - kijkt zie je wel op welke vlakken is gevuld. Het vervangen van een relatief kleine vulling zal niet snel V14 zijn, V13 kan wel. Op een hoek heb namelijk al snel drie vlakken die deels worden behandeld. Het is trouwens niet zo dat je kunt stellen dat een behandeltijd van 15 minuten per se onverenigbaar is met een V14. Sommige tandartsen werken sneller dan anderen.

Als je blijft twijfelen, vraag dan de tandarts eens om uitleg of toelichting Er bestaat de mogelijkheid dat hij zich heeft vergist. Of dat bij jou ook is gebeurd kan ik natuurlijk niet zeggen.
za, 11/05/2011 - 16:02 Permalink