Ineens veel gaatjes?

Author:
FlyingDutchWoman
Posted:
wo, 11/09/2011 - 10:36
Tot nu toe (ik ben nu 28) heb ik een vrij probleemloos gebit gehad. De score was 4 gaatjes, en 1 keer wat tandsteen laten verwijderen. Bij de laatste 3 controles (ik ga 1 keer per jaar omdat er eigenlijk nooit iets is) heb ik telkens een paar minuten op de stoel gelegen, en werden er ook geen gaatjes geconstateerd. Tot ik gisteren weer voor de jaarlijkse controle ging. Ik heb nu maar liefst 9 gaatjes die gevuld moeten worden, plus nog wat gaatjes die nog niet door het glazuur heen zijn. Ik ben daar eigenlijk wel van geschrokken, omdat er jarenlang niets aan de hand was (leek te zijn) en er nu ineens 9 gaatjes zijn. Ik heb aan mijn eetpatroon en poetsgewoontes (2x per dag en dagelijks flossen) niks veranderd, dus ik ben eigenlijk benieuwd hoe er dan ineens zoveel gaatjes kunnen zijn. Kan dat een bepaalde oorzaak hebben? Misschien handig om aan mijn eigen tandarts te vragen, maar ik was gisteren onder de indruk dat het om 4 gaatjes ging :roll:
FlyingDutchWoman

Oké, dan ga ik toch eens onder de loep nemen wat er is veranderd qua eet/drinkgewoontes. Ik voelde me stiekem al een beetje in de steek gelaten door mijn gebit (dat krijg je ervan als je altijd roept dat er nooit iets is bij de tandarts :smt003 ). Bedankt voor het snelle antwoord!
wo, 11/09/2011 - 11:22 Permalink
Basset

wat ook kan zijn is dat je een aantal dingetje had die net geen fissuurcaries waren en waarvan het niet nodig was ze eerder te boren. ze worden dan opgevolgd en dan kan het zijn dat er nu hier en daar een doorbraak door het glazuur is waardoor besloten wordt tot verzorgen
wo, 11/09/2011 - 13:27 Permalink