Apexresectie en contactsport

Author:
Bloempie
Posted:
ma, 09/26/2011 - 21:35
Hallo,

Ik heb een vraag, ben vergeten deze aan de kaakchirurg te stellen helaas.
Vorige week dinsdag heb ik een apexresectie gehad. Omdat ik doe aan kickboksen en er nu een gat in mijn kaak zit vraag ik me af hoelang ik niet mee kan/mag doen met deze sport. Ik heb ergens gelezen dat het 6 maanden duurt voordat het gat hersteld is, maar kan ik dan ook zolang niet kickboksen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.
ronald13

Hallo Bloempie,

Weet niet of je intussen al meer weet, bij mij moest ik 3 maand rustig aan doen met eten. Niet teveel mee kauwen en vooral niet kluiven etc. Na 6 maanden moest het bot aangegroeid zijn. Wel zouden de tanden er voor altijd minder stevig in blijven staan omdat de wortelpunt ingekort is. Zal een risico blijven bij boksen denk ik? Maar jullie hebben toch ook z'n tandbeschermer in de mond?

Groetjes,
Ronald
Hallo,

Ik heb een vraag, ben vergeten deze aan de kaakchirurg te stellen helaas.
Vorige week dinsdag heb ik een apexresectie gehad. Omdat ik doe aan kickboksen en er nu een gat in mijn kaak zit vraag ik me af hoelang ik niet mee kan/mag doen met deze sport. Ik heb ergens gelezen dat het 6 maanden duurt voordat het gat hersteld is, maar kan ik dan ook zolang niet kickboksen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.
zo, 11/13/2011 - 13:28 Permalink
Ortholimburg

M'n zoon doet kickboksen en vlgd week moeten zijn verstandskiezen eruit, dat laat ook flinke "gaten" in het kaaksbeen. Hij mag in principe terug trainen na een paar weken ,als de wonden goed geheeld zijn. Maar misschien is er een verzekeringsprobleem (verzekering van uw club, bedoel ik) als je te vroeg begint te trainen.
zo, 11/13/2011 - 18:32 Permalink