Pijn boven kies

Author:
teckie23
Posted:
wo, 08/10/2011 - 13:09
Sinds begin van dit jaar heb ik mijn oude vullingen door nieuwe vullingen laten vervangen. Tot nu toe had ik daar wenig last van, maar begin mei kreeg ik ineens flinke kiespijn. Net als bij een ontstoken tandzenuw. Na 2 dagen is de pijn weggegaan. Evenwel is nu ongeveer 1,5 cm boven de kies een gevoelige plek ontstaan. Ik kan niet goed zien of er een bultje is, maar het lijkt alsof de irritatie aan eind van tandwortel zit. Betekent dit wellicht een ontstoken wortelpunt... dus wortelkanaalbehandeling? Als ik op de plek druk, voel ik pijn... anders niet.
teckie23

Hallo,
Het heeft even geduurd, maar de diagnose is nu bekend inzake mijn probleem. Ik heb eind vorig jaar een vulling laten vervangen. Er is iets niet goed gegaan met deze vulling, en heeft zich erosie gevormd. Als gevolg, is er een zenuwontsteking ontstaan. Deze had zich niet helemaal kunnen doorzetten. De tand was ook langzaam grijs aan het worden

Resultaat: ontsteking rond een van de tandwortels, gedeeltelijke vitaliteit (3 andere tandwortels waren nog niet aangetast).

Oplossing: een wortelkanaalbehandeling. De ontsteking is langzaam aan het oplossen. De prognose is dat 90procent kans is dat het probleem is verholpen is. Anders wordt het een behandeling bij de kaakchirurg.

Dank voor uw wijze waarschuwing!

m
wo, 11/16/2011 - 15:30 Permalink