Draad te los?

Author:
sara15
Posted:
zo, 11/13/2011 - 14:37
Hoi allemaal,

Ik heb al heel lang een spleet tussen mijn ondertanden, die maar niet dicht wilde. Nu heeft mijn tandarts de brackets andersom geplaatst voor een andere beweging. De spleet lijkt nu steeds wat kleiner te worden.

Als ik de brackets op die 2 ondertanden met mijn vingers naar elkaar toeknijp is de spleet gewoon bijna dicht. Maar als ik ze loslaat 'springen' de tanden weer uit elkaar. Ik kan de tanden zelf dus heel makkelijk naar elkaar toebewegen, ze blijven alleen niet zo staan als ik loslaat:p
Betekent dit dat de draad te los zit? Of worden ze vanzelf nog naar elkaar toegetrokken de komende tijd?
sara15

Helaas is de spleet weer terug bij af en staan de tanden vaster:( mn tandarts heeft van alles geprobeerd, maar de spleet gaat gewoon niet dicht, is al een half jaar zo. Is dat niet raar als de tanden blijkbaar wel kunnen bewegen?
do, 11/17/2011 - 13:13 Permalink
sara15

Enig idee waar de 'fout' m in kan zitten?

Ben al 3 jaar bezig, nog lang niet klaar, en ik zie geen vorderingen, ben tegenwoordig allang blij als er niet meer spleten bijkomen of groter worden:(
vr, 11/18/2011 - 12:04 Permalink
Chris888

Als je al 3 jaar bezig bent is wellicht de tijd rijp om je tandarts te melden dat je dat wel erg lang vindt, dat je te weinig vorderingen ziet en te overleggen of het misschien een goed idee is eens een tweede mening te vragen aan een orthodontist.
Zo'n tweede mening kan sowieso, maar het is netjes dit te doen in overleg met je tandarts.
vr, 11/18/2011 - 12:42 Permalink
sara15

Als je al 3 jaar bezig bent is wellicht de tijd rijp om je tandarts te melden dat je dat wel erg lang vindt, dat je te weinig vorderingen ziet en te overleggen of het misschien een goed idee is eens een tweede mening te vragen aan een orthodontist.
Zo'n tweede mening kan sowieso, maar het is netjes dit te doen in overleg met je tandarts.

Daar ben ik inderdaad wel over aan het nadenken, wordt een duur geintje zo.

Nog 1 vraagje.. als ik zo'n klein elasticje om de 2 ondertanden doe, dan is de spleet wel bijna dicht. Zou het kwaad kunnen dat te laten zitten? Voel er niks van, de tanden stonden ook nog los genoeg om ze met de vingers naar elkaar te duwen.
zo, 11/20/2011 - 16:21 Permalink