Napijn na vullen kies .

Author:
Oddboy
Posted:
do, 11/10/2011 - 10:26
Hallo,

dit is mijn eerste post.

Ik weet dat er al wat topics bestaan over pijn na het vullen van een tand,maar ik denk dat het toch voor iedereen anders is.

Misschien kan iemand me wel goede raad geven,ik heb alvast naar de tandarts ook al een mailtje gestuurd.Trouwens ik ben een Belg,maar in Belgie hebben ze zulke fora niet dus,ja Nederland :smt006 :wink:

Dus ik heb maandag een kies laten vullen,bovenaan links.Het was een redelijk groot gaatje en zat bijna tot op de zenuw.De vulling is wit gekleurd.Het rare is dat ik voor het vullen er zo goed als nooit last van heb gehad,alleen bij extreem koud drinken of eten wel.

Dinsdag begon de kies een beetje pijn te doen,beetje een zeurende pijn.Totaal geen last met eten of kauwen wel,maar de pijn was wel continue.Ook had ik het gevoel als ik een inspanning deed zoals hard stappen dat het begon te kloppen.

Gisteren in de ochtend had ik totaal geen last maar in de loop van de dag stak de pijn weer de kop op,ze was nu niet zo hard aanwezig,maar bij zware inspanning weer begon het te kloppen en bij inademing van koude lucht deed het verschrikkelijk pijn.
Dus naar de avond toe was het weer een zeurende pijn,nu gepaard gaande met een soort van kriebel of jeuk,en bij zoetigheden kauwen had ik nu wel plots wat pijn in de kies.En het straalde ook een beetje uit naar andere tanden.

Nu donderdag is het wat beter dan gisteren,maar de pijn is nog aanwezig,maar in mindere mate (voorlopig toch).Bij kauwen heb ik nu een beetje pijn,en hopelijk blijft dat nu zo en gaat dat weg !

Ik hoop dat het gewoon normale napijn is of dat de zenuw misschien geirriteerd is en dat dat vanzelf wel overgaat.Heb over een maand nog maar een verstandskies laten trekken omdat ik begin dit jaar de pijn genegeerd heb (en pijnstillers geslikt) die ze veroorzaakte met als gevolg dat er nu niks meer aan te doen was ... Maar na het trekken heb ik weinig of geen last gehad terwijl ik wel een dikke week met een gat zat :o .

En een gat dat nu toe is na het vullen zou toch geen pijn meer mogen geven ...
Romy32

Ik hoop dat het gewoon normale napijn is of dat de zenuw misschien geirriteerd is en dat dat vanzelf wel overgaat.

Eigenlijk geef je hier zelf het antwoord al. Ditzelfde antwoord is ook te lezen in de andere topics die er (zoals je zelf al zegt) zijn over dit onderwerp.

Even aankijken, het lijkt de goede kant op te gaan.
Wordt de pijn duidelijk erger, en houdt die ook aan, is het verstandig contact op te nemen met je tandarts.
do, 11/10/2011 - 10:46 Permalink
Oddboy

Ja dank u,ik heb net wat topics bekeken ook.

Maar ik wil geen kies weer verliezen,dus daarom panikeer ik zo vlug snapt u.Dus ik ga wel een pijnstiller nemen en als het binnen een week niet over is : terug de tandarts contacteren.
do, 11/10/2011 - 10:56 Permalink
Oddboy

Ik ben nog eens langs de tandarts geweest,moest nog wat geld geven.Het is niet zo goedkoop,maar gezondheid is onbetaalbaar :lol: . :smt001

Dus ik vroeg of het normaal was dat ik pijn had en haar antwoord was ja.Het was gelijk dat ze wist dat ik die vraag ging stellen en dat ze dat zoveel al heeft moeten beantwoorden.

Het gat was vrij groot en lag dicht tegen de zenuw en de pijn kan nog een tijdje duren.Voor het moment ben ik dus gerust en zal ik af ten toe eens een Neurofen nemen als het echt nodig is.

En volgende maand een andere vullen langs de andere kant,dan zal het wel moeten gedaan zijn hoop ik,anders zullen we dat mysterie dan eerst moeten oplossen. :roll:
do, 11/10/2011 - 15:01 Permalink
Oddboy

Het is nu al een dikke week geleden en moet toch nog altijd zeker 1 pijnstiller per dag nemen.De pijn is nu 1/3 van het was (als ik geen neem),maar heb verleden week wel 3 dagen 3 pijnstillers op een dag soms genomen.Allezins de pijn is niet erger geworden.Sinds verleden zaterdag is het beter.

:smt001
wo, 11/16/2011 - 00:19 Permalink
Oddboy

Update nr zoveel :

Na een dikke paar dagen bijna pijnloos te zijn geweest met 1 of geen pijnstiller per dag was het sinds vandaag terug wat slechter.

De pijn is zowiezo blijkbaar nog lang niet weg en ben bang dat ik door die pijnstillers te nemen nog men gezondheid in gevaar ga brengen.Ben nooit een fan geweest van die pillen.

Als het inderdaad effectief napijn is,kan dat heel lang duren,zoals bvb maanden ? :smt012

Ik wacht nog een beetje af.Volgende maand moet ik naar de tandarts voor een andere kies,maar zolang deze kies zo blijft van zijn oren maken word er aan de ander niks gedaan hoor !
do, 11/17/2011 - 01:52 Permalink
Oddboy

Ik kan natuurlijk moeilijk nog 3 weken aan een stuk pijnstillers nemen,en de tandarts heeft maar volgende maand een plek vrij.

Ben vandaag als zeer pijnstiller vrij geweest maar vrees dat dat niet lang meer zal duren,want het begint weer meer op te komen. :smt012
vr, 11/18/2011 - 17:29 Permalink