Stukje voortand afgebroken

Author:
Erik88
Posted:
vr, 11/25/2011 - 18:21
Goeiendag,

Ik heb een vraagje betreffende mijn voortand waar een stukje van afgebroken is:

Ik ben dus naar de tandarts geweest en die heeft er een nieuw stukje opgezet alleen ik schrok nogal toen hij zei dat ik de rest van mijn leven een beetje moet oppassen met eten. Nou heb ik dus zojuist wat gegeten en ik vind het bijzonder irritant. Nou snap ik dat het nu nog gevoelig is maar ik wil eigenlijk wel gewoon pizza's en appels (om maar wat te noemen) op een normale manier kunnen eten zonder bang te zijn dat hij weer afbreekt.
Mijn vraag is dus als ik dan toch kies om een nieuwe kroon erop te zetten of het dan met eten net als een normale tand is.

Alvast bedankt,
hjirre

Hallo Erik,

Ik kan me voorstellen dat dit een ongemakkelijke situatie voor je is op dit moment.
Ik kan je wél zeggen uit eigen ervaring dat een kroon hetzelfde gevoel geeft als een tand of kies.
Het duurt wel even eer je er aan gewent bent maar dat gaat eigenlijk heel erg snel.
Een kroon is sterk mits het goed wordt geplaatst.

Gr Hjirre
vr, 11/25/2011 - 22:39 Permalink
Erik88

bedankt voor je reactie en begrip,

Ik ben 23 dus gewenningstijd is geen probleem als het op de lange termijn zorgeloos eten opleverd....(volgens mij kom ik nu best als een vreetzak over maar maakt ff niet uit).

I accepteer ook hoge kosten (voor een student), een tijdje heel veel ongemak, pijnlijke operaties etc.... en de rest van mijn leven een paar keer extra poetsen of zo.
Verder mag ik toch hopen dat elke zichzelf respecterende tandarts een goede kroon kan neerzetten? Of zitten hier dusdanige verschillen in dat ik hier echt even goed op moet letten?
Ik had dit jaar ook voor het eerst in mijn leven een gaatje dus heb niet echt veel omkijken naar mijn tanden gehad.

Erik
zo, 11/27/2011 - 00:49 Permalink