Hallo, ik heb afgelopen maandag twee vullingen laten restaureren, 1 rechtsboven en 1 linksboven.
Rechts is een witte vulling links is een amalgaamvulling geworden, er zit echter een tikkend gevoel/geluid in de vulling, zit deze los of is het nog het krimpen/uitzetten van de vulling, ik heb afgezien van wat napijn geen last van de kies. Het is er als ik er met mijn tong aan kom. En de vulling beweegt ook niet ofzo.
Heel graag een reactie, want ik ben vreselijk bang om terug te moeten, ik was al zo blij, dat de behandeling achter de rug was.
BVD Gabry
Rechts is een witte vulling links is een amalgaamvulling geworden, er zit echter een tikkend gevoel/geluid in de vulling, zit deze los of is het nog het krimpen/uitzetten van de vulling, ik heb afgezien van wat napijn geen last van de kies. Het is er als ik er met mijn tong aan kom. En de vulling beweegt ook niet ofzo.
Heel graag een reactie, want ik ben vreselijk bang om terug te moeten, ik was al zo blij, dat de behandeling achter de rug was.
BVD Gabry
Re: Raar gevoel in vulling almagaam
Weet je dat?
Ik heb aangegeven dat ik altijd erg veel last heb van witte vullingen, en omdat dit een behoorlijk diep gat was heeft hij volgens mij voor amalgaam gekozen.
We hebben het daar over gehad, en hij zei dat hij eerst de oude vulling zou verwijderen en dan bekijken wat het beste was. Ik vertrouw er ook wel op dat hij de juiste keus heeft gemaakt.
Zou het eventueel iets te maken kunnen hebben met temperatuur, na bijv. koffie lijkt het erger op te spelen.
Groeten Gabry
Amalgaam geleidt warmte, dus het kan inderdaad dat je na koffie meer last hebt.
Zie ook nog dit topic, en dan met name de laatste reactie.
Ik heb ook even naar de link gekeken.
Ook heb ik vanmorgen even naar mijn tandarts gebeld, de assistente heeft navraag gedaan bij de tandarts en die kon het tikken/klikken niet echt verklaren, maar als het erger wordt, of ik blijf me er zorgen om maken, moest ik even terug komen en er naar laten kijken. Hij vroeg zich wel af of het stroompjes konden zijn, maar wat ik begrijp van stroompjes is dat die spontaan komen opzetten en bij mij lijkt het wel op stroompjes, maar alleen als ik druk op de vulling zet.
Ze adviseerde me om het een weekje af te wachten, mits ik last/pijn krijg. Mijn grootste zorg was dat de vulling wellicht niet goed vast zou zitten, maar volgens de assistente was dit geen symptoom van een loszittende vulling.
Ik wacht het dus maar even af.
Bedankt! Gabry.
Dus......ik kan weer opgelucht adem halem. En ik ben trots op mezelf dat ik terug ben gegaan, want ik ben een gigantische angsthaas...
Ik wilde dit toch even posten, om eventueel anderen mensen die ook dit probleem hebben misschien gerust te stellen...
Groetjes Gabry
Da's zéker goed van je!