Ontstekingen

Author:
dbosman
Posted:
di, 12/06/2011 - 13:04
Hey,

Is er toevallig iemand die weet wat ik het beste zou kunnen doen.

Mijn tanden zijn bijna allemaal in zeer slechte staat
omdat de zenuwen die er in zitten niet naar behoren werken voel ik dus ook geen tandpijn :lol: en loop ik natuurlijk altijd veel te laat naar de tandarts zodat die er eigenlijk niet veel meer aan kan doen.
Zo heb ik o.a. al meerdere keren voor gehad dat een tand langs binnenuit weg rot tot hij dan volledig of gedeeltelijk afbreekt.

Maar de laatste tijd heb ik de 1e ontsteking na de andere, en iedere keer onder een andere tand.
Ook onder de tanden die wel in orde zijn, en spijtig genoeg heb ik daar wel verschrikkelijk last van. :-?

Is er iemand die een idee heeft hoe dit op te lossen is, zou dit bijvoorbeeld opgelost zijn als ik al mijn tanden er uit laat halen?
En dan wat? een vals gebit? of zijn er nog andere mogelijkheden.

Alvast bedankt.
Dave
Ortholimburg

De meest voor de hand liggende oplossing lijkt me een afspraak te maken met de tandarts, want daar zijn die mensen uiteindelijk voor, en liefst voor er problemen optreden. Dan heb je niet het probleem dat er dingen te laat ontdekt worden. Als je zo'n zwak gebit hebt, gewoon elke 6 maanden gaan.
Misschien moeten er tanden weg en kunnen er andere nog behouden blijven maar dat is van achter de computer niet te beoordelen.
di, 12/06/2011 - 14:57 Permalink
dbosman

Alvast bedankt voor je reactie,

Maar alle 6 maanden naar de tandarts gaan is in het verleden dus niet genoeg gebleken.

En het is je waarschijnlijk ontgaan in het vorige bericht. Maar het zijn die ontstekingen waar ik vanaf wil.
En die zitten evengoed onder tanden die nog wel in orde zijn.
di, 12/06/2011 - 16:04 Permalink
Ortholimburg

En het is je waarschijnlijk ontgaan in het vorige bericht. Maar het zijn die ontstekingen waar ik vanaf wil.
En die zitten evengoed onder tanden die nog wel in orde zijn.

Nee dat was me niet ontgaan, maar gezonde tanden geven geen ontstekingen,dus ofwel is er iets mis met je tanden, ook die waarvan je de indruk hebt dat ze goed zijn, ofwel gaan de onstekingen uit van je tandvlees, en dan is er ook werk aan de winkel voor de tandarts .Als ontstekingen niet uitgaan van het gebit , dan zijn er nog een aantal mogelijkheden die moeten uitgesloten worden ,een OPG (overzichts-RX van de kaak ) kan al veel informatie opleveren.
di, 12/06/2011 - 19:19 Permalink