Pijn op plek van getrokken kies jaar geleden

Author:
wcm
Posted:
zo, 12/11/2011 - 18:38
Hallo,

Een jaar geleden is een verstandkies van mij getrokken met daaraan een vrij grote ontsteking. Hierna geen problemen gehad en alles was goed. Tot zaterdag ochtend. Ik sta op en die plek doet opeens ontzettend veel pijn. Maar alleen bij warmte. Ik leef nu al twee dagen in een kamer met het raam open omdat ik dan nagenoeg geen last heb. Paracetamol en Ibuprofen werken beide voor geen meter (ook niet het 500mg spul) en alleen kou werkt.

Ik ben gisteren hierom ook naar de weekendtandarts geweest in het ziekenhuis. Na anderhalf uur wachten (terwijl ik een afspraak had) was ik in 5 minuten klaar. Daar op die plek kon niks zitten want er zat geen tand meer. Het moest van de tanden ervoor komen en aangezien ik daar geen pijn had (watje met ijskoud spul-->geen reactie, warm water geen reactie, alleen op die plek waar de kies ooit zat) konden ze niks doen. Geen foto van die plek, helemaal niks. Ik moest maar uitzingen tot maandag en maximale dosis ibu en para nemen ondanks dat ik zei dat ik dat al deed en het niet werkte.

Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik ben namelijk ook een beetje het vertrouwen verloren in mijn eigen tandarts na een vorige situatie (grote ontsteking onder kies, helse pijnen, gebeld en mocht een afspraak maken voor over 3 weken)

Als ik zo rond lees vrees ik voor een apexresectie. Gebeurt dit bij de tandarts of een ziekenhuis? En op een gewone tandartstoel of tafel?
Ortholimburg

Een apexresectie gebeurt alleen als er een chronische ontsteking rond een tandwortel zit die niet door de tandarts of endodontist kan worden behandeld, dus niet alle pijn wordt met een apexresectie behandeld, dit is een zéér specifieke procedure met een zéér specifieke indicatie .En als het pijn doet waar er geen tand zit, moet je ook al niet vrezen voor een apex want dan is er ook geen wortel meer om te resecceeren.
zo, 12/11/2011 - 19:38 Permalink
wcm

Bij de tandarts geweest en wederom afwachten tot een tand pijn doet en niet die plek. Hij verdenkt een kies ervoor, maar aangezien er op de foto niks te zien is en ik bijna geen pijn eraan heb wil hij niet onnodig boren/wortelkanaal doen.

Moet nu dus verplicht warm houden die plek zodat ik de pijn meer kan localiseren :(
ma, 12/12/2011 - 11:45 Permalink