Na het boren van een gat in m'n voortand bleek een wortelkanaalbehandeling nodig, dat kon niet meteen dus werd een noodvulling geplaatst.
Nieuwe afspraak gemaakt bij nieuwe tandarts (wegens verhuizing) en van die afspraak heb ik nu de declaratie binnen welke enige argwaan wekt. Tijdens die behandeling is de noodvulling weggehaald en de behandeling gestart, die kon echter niet afgemaakt worden en het gat is open gelaten tot de volgende afspraak een week later (het gat gaat momenteel dwars door m'n voortand heen, ik kan er bijna een rietje door steken).
Maar nu staat er op de declaratie toch een V14 (kroon van plastisch materiaal) en V21 (etsen), terwijl dat gat nog niet gevuld is.
Bovendien staat er een cofferdam tussen die niet gebruikt is.
Die V14 is dan toch onjuist? Is V14 bovendien wel van toepassing op een snijtand?
Nieuwe afspraak gemaakt bij nieuwe tandarts (wegens verhuizing) en van die afspraak heb ik nu de declaratie binnen welke enige argwaan wekt. Tijdens die behandeling is de noodvulling weggehaald en de behandeling gestart, die kon echter niet afgemaakt worden en het gat is open gelaten tot de volgende afspraak een week later (het gat gaat momenteel dwars door m'n voortand heen, ik kan er bijna een rietje door steken).
Maar nu staat er op de declaratie toch een V14 (kroon van plastisch materiaal) en V21 (etsen), terwijl dat gat nog niet gevuld is.
Bovendien staat er een cofferdam tussen die niet gebruikt is.
Die V14 is dan toch onjuist? Is V14 bovendien wel van toepassing op een snijtand?
Re: Declaratie wekt argwaan
Of gebeurt het wel vaker dat eventuele toekomstige handelingen alvast in rekening gebracht worden?
Ik zal dit voorleggen aan de betreffende tandarts en de (hopelijk goede) afloop ter afsluiting hier posten.
Met dat in het achterhoofd heb ik de verklaring mbt de rubberdam-code maar geaccepteerd, namelijk dat er bij mij geen rubberen lapje is gebruikt, maar watjes "en dat is dezelfde code".
Ten slotte ben ik tevreden met het resultaat van de behandeling, dus ondanks een wat rare gang zaken een happy end wat mij betreft.