Gingivitis/ erosieve erytroplakie

Author:
Marisk
Posted:
ma, 12/12/2011 - 21:52
Beste allemaal,

Graag vraag ik aandacht om het volgende:

De afgelopen weken heb ik weer last van ontstoken tandvlees. Wat bij mij minstens helaas één keer in jaar voorkomt.

Ik heb al contact opgenomen met de tandarts die alleen een niet zo'n ernstige ontsteking zag en mij perio-aid als behandeling voorschreef. Ik heb vervolgens zelf contact opgenomen met de mondhygieniste. Na een paar minuten in de stoel kreeg ik te horen dat mijn tandvlees problemen lichamelijk zijn (erosieve erytroplakie) en dat ik doorverwezen werd naar de kaakchirurg.

De derde arts geeft weer een derde diagnose: gingivitis, behandelen met waterstofperoxide.

Ik heb het gevoel dat ik telkens van het kastje naar het muur wordt gestuurd met allerlei verschillende diagnoses terwijl ik onzettend pijn lijdt (poetsen is geen pretje!).

Er wordt niet gevraagd of ik een eventuele spoeling wil voor het reinigen van mijn tandvlees en/of antibiotica voor de pijn.

Wat moet ik doen?
Chris888

Begrijp ik dat je de Perioaid en de waterstofperoxide niet wilt (als spoeling om tandvlees te reinigen)? Of help het niet en wil je iets anders?
En was de derde arts de kaakchirurg, of heb je tandarts + mondhygiënist + kaakchirurg + derde arts bezocht? Heb je hen gevraagd waarom er geen antibiotica wordt voorgeschreven?
ma, 12/12/2011 - 22:55 Permalink
Marisk

Begrijp ik dat je de Perioaid en de waterstofperoxide niet wilt (als spoeling om tandvlees te reinigen)? Of help het niet en wil je iets anders?
En was de derde arts de kaakchirurg, of heb je tandarts + mondhygiënist + kaakchirurg + derde arts bezocht? Heb je hen gevraagd waarom er geen antibiotica wordt voorgeschreven?

Ik ben weer overgestapt naar de perio-aid. Waterstofperoxide prikte heel erg! Heb helaas niet gevraagd waarom er geen antibiotica is voorgeschreven en/of een spoeling wordt gedaan. Ik vergeet het telkens te vragen. Alsof me verstand op nul wordt gezet als ik naar de behandelkamer wordt gebracht.

Is het handig om een nieuwe tandarts te bezoeken als second opinion? Ik denk dat als ik een afspraak wil maken bij een mondhygiënist en/of een kaakchirurg dat we een maand verder zijn.
wo, 12/14/2011 - 20:44 Permalink