Met het risico dat ik in een verkeerde rubriek zit zet ik het hier maar neer.
Kort geleden ben ik naar de mondhygienist/tandarts geweest voor een gebitsreiniging, dit op eigen initiatief.
Er is geen tandartsbezoek aan voorafgegaan.
Ik weet niet of de persoon die mij behandeld heeft tandarts is of mondhygienist, volgens mij gaan het om een tandarts in opleiding die al dan niet zijn studie inmiddels heeft afgerond.
Hij behandelt in ieder geval in de praktijk van mijn tandarts.
Maar dit terzijde.
De behandeling zelf duurde 20 minuten, inclusief jas-aan-jas-uit, handgeven etc. ben ik max. 25-30 minuten binnen geweest.
De vorige keer dat ik deze behandeling uit liet voeren, meer dan een jaar geleden, kostte dit minder dan 50 euro.
Vandaag kreeg ik de factuur en zie dat mij nu bijna 160 euro in rekening is gebracht.
1x M59 voor uitgebreide gebitsreiniging, wat ook de bedoeling was.
4x T21 a 27,90=111 euro :o
Ik stond net zo snel weer buiten als mijn vriendin die voor mij werd behandeld, alleen was haar rekening alleen voor M59.
Ik heb al wat elders gelezen en gevonden dat T21 niet zomaar in rekening gebracht mag worden zonder diagnose, en las ook dat M59 niet in combinatie met T21 zou kunnen.
De behandeling betaal ik trouwens zelf, er komt geen verzekering aan te pas.
Maar ik ben een totale leek, de materie is mij vreemd en ik wil graag de meningen van de experts hierover.
Bij voorbaat dank.
Kort geleden ben ik naar de mondhygienist/tandarts geweest voor een gebitsreiniging, dit op eigen initiatief.
Er is geen tandartsbezoek aan voorafgegaan.
Ik weet niet of de persoon die mij behandeld heeft tandarts is of mondhygienist, volgens mij gaan het om een tandarts in opleiding die al dan niet zijn studie inmiddels heeft afgerond.
Hij behandelt in ieder geval in de praktijk van mijn tandarts.
Maar dit terzijde.
De behandeling zelf duurde 20 minuten, inclusief jas-aan-jas-uit, handgeven etc. ben ik max. 25-30 minuten binnen geweest.
De vorige keer dat ik deze behandeling uit liet voeren, meer dan een jaar geleden, kostte dit minder dan 50 euro.
Vandaag kreeg ik de factuur en zie dat mij nu bijna 160 euro in rekening is gebracht.
1x M59 voor uitgebreide gebitsreiniging, wat ook de bedoeling was.
4x T21 a 27,90=111 euro :o
Ik stond net zo snel weer buiten als mijn vriendin die voor mij werd behandeld, alleen was haar rekening alleen voor M59.
Ik heb al wat elders gelezen en gevonden dat T21 niet zomaar in rekening gebracht mag worden zonder diagnose, en las ook dat M59 niet in combinatie met T21 zou kunnen.
De behandeling betaal ik trouwens zelf, er komt geen verzekering aan te pas.
Maar ik ben een totale leek, de materie is mij vreemd en ik wil graag de meningen van de experts hierover.
Bij voorbaat dank.
Re: Rekening mondhygienist M59 + 4x T21
Het kan zijn dat er vier tanden een iets diepere ruimte hebben tussen tand en tandvlees dan gezond is. En dat hij het overdreven vond om hiervoor eerst een status te maken. Maar dan moet je dat bespreken met de patient.
Ik vind het ook kwalijk dat het je niet goed duidelijk is gemaakt welk beroep jouw behandelaar precies had.
Ik zou even een belletje doen met de praktijk.
Over de behandeling zelf ben ik wel tevreden trouwens en ik begrijp dat iedereen zijn of haar boterham moet verdienen en dat dingen nu eenmaal geld kosten.
Anderzijds heb ik het idee dat hier gewoon met een vork geschreven wordt en vind ik bijna 160 euro voor 20 minuten werk buitenproportioneel.
Ook ben ik verbolgen dat zoiets pas op een rekening achteraf opeens verschijnt, terwijl tijdens de behandeling met geen woord over extra kosten gerept is.
Ik wil graag weten wat een redelijke oplossing zou kunnen zijn voordat ik hierover ga bellen, meningen daarover zijn welkom.
Eind goed, al goed, en bedankt. :smt023