Ik heb sinds 6 mnd een beugel de 3de maand kreeg opeens pijn aan mn tand en tandvlees.
Ben naar de ortho geweest die heeft de ijzeren band vervangen door een bracket, dit heeft wel geholpen tegen de pijn en druk op mn kies.
Maar kreeg opeens een bult op mn tandvlees bij mn kies wat erg pijnlijk was.
Nu is de bult weg maar als op de tandvlees druk voel ik een deuk en komt er een beetje pus uit de ortho heeft dit ook gezien.
Hij melde dat ik de behandeling van de beugel moest afwachten ongeveer over 4 mnd mag de beugel er uit en dan pas naar de tandarts tegaan is dit verstandig.
De ortho heeft wel de bracket op de kies er naast geplaats en niet op de gevoelige kies.
En mn kies heeft een grote vulling ben bang dat ie er uit moet?
De ortho had het over een fistel hoe onstaat dit heb er nooit last van gehad sinds dat ik de beugel heb is dit ontstaan?!
Graag wil ik weten wat te doen :cry:
Ben naar de ortho geweest die heeft de ijzeren band vervangen door een bracket, dit heeft wel geholpen tegen de pijn en druk op mn kies.
Maar kreeg opeens een bult op mn tandvlees bij mn kies wat erg pijnlijk was.
Nu is de bult weg maar als op de tandvlees druk voel ik een deuk en komt er een beetje pus uit de ortho heeft dit ook gezien.
Hij melde dat ik de behandeling van de beugel moest afwachten ongeveer over 4 mnd mag de beugel er uit en dan pas naar de tandarts tegaan is dit verstandig.
De ortho heeft wel de bracket op de kies er naast geplaats en niet op de gevoelige kies.
En mn kies heeft een grote vulling ben bang dat ie er uit moet?
De ortho had het over een fistel hoe onstaat dit heb er nooit last van gehad sinds dat ik de beugel heb is dit ontstaan?!
Graag wil ik weten wat te doen :cry:
Re: fistel aan tandvlees
Daarna gaat je tandvlees en kaakbot tegen de dode zenuw reageren en ontstaat er zo een ontsteking.
Dat kan allemaal nog ongemerkt gaan. Sterker nog: ongeveer 60% van de gevallen is compleet pijnloos.
Maar als er meer druk op de ontsteking komt, dan ga je het voelen.
Dus als er een kroon op de kies komt. Of, in dit geval, een beugel, zodat er spanning op de wortel staat.
Oplossing: binnenkort de tandarts even laten kijken.
Wat die gaat doen? Misschien moet de kies er uit, misschien een wortelkanaalbehandeling.
Geen idee. Eerst maar een foto laten maken. Misschien heb ik het mis.