Welke afstand kunnen tanden overbruggen dmv beugel??

Author:
annemariepd
Posted:
di, 12/20/2011 - 21:37
Hoi!

Bij mij zijn een aantal weken geleden twee hoekmelktanden (boven)getrokken en de bovenliggende 'blijvende' hoektanden vrijgelegd.
Vandaag ben ik op laatste controle bij de kaakchirurg geweest en zij heeft mij nu de afdichtende pleisters eraf gehaald.. oftewel.. ik kon voor het eerst zien wat er was vrijgelegd.

Ik maak me, nu ik het resultaat heb gezien, ernstige zorgen of die tanden ooit wel op z'n plek gaan komen. Van een tand kun je inderdaad een puntje zien bij het vooraanzicht. de andere kant kon ik alleen zien middels een spiegeltje in mijn mond. Die tand lijkt echt plat in mijn gehemelte te liggen en ik schat dat hij zeker 1 cm moet afleggen eer hij bij de juiste 'doorgroeiplek'is... Ik hoop dat jullie me nog snappen.

Mijn vragen: weet iemand welke afstand middels een beugel te realiseren valt?
en komt het ook voor dat je brackets tegen je gehemelte geplakt krijgt? want zoniet.. dan vraag ik me af hoe de orthodontist ooit een beugel moet gaan plaatsen. Ik hoop wel dat hij wat kan doen aangezien het tandvlees er anders weer in no time terug groeit.. en dan kan ik dadelijk weer naar de kaakchirurg.

Heeft iemand hier ervaringen mee?
Groetjes Annemarie
annemariepd

Beste Frank,

Super tip! Voor het plaatsen van mijn topic had ik al eens gezocht op 'vrijleggen hoektand', maar daar kwam ik eigenlijk niet tegen wat ik zocht.
Bij hoektand AND kaakchirurg kwam ik een tip tegen van een orthodontist om te zoeken op impacted canine. Toen ik het filmpje op internet zag dacht ik: volgens mij is dit precies wat ik bedoel!! Dus ik hoop dat mijn orthodontist hetzelfde zegt...dan heb ik weer wat vertrouwen.

Nogmaals dank voor reactie!
di, 12/20/2011 - 23:18 Permalink