Na wortelkanaalbehandeling nog veel pijn

Author:
CindyM
Posted:
vr, 12/23/2011 - 20:30
Ik heb gisteren een wortelkanaalbehandeling gehad. Mijn tandarts kon ondanks de foto en mijn klachten niet goed achterhalen welke kies/wortel de pijn veroorzaakte. Ik dacht de laatste kies, maar hij dacht de kies ervoor (in mijn bovenkaak). De behandeling ging goed, maar de wortel liep naar achteren en dat maakte het iets lastiger. Ik heb een antibiotica kuur gekregen. Nu had ik gehoopt dat de pijn vandaag iets minder zou zijn, maar het wordt steeds erger. Als ik nu aan mijn kies voel, dan heb ik heel veel pijn aan de achterste kies, aan de andere kies voel ik niets meer. Ik ben nu bang dat mijn tandarts de verkeerde kies behandeld heeft. De pijn is met pijnstilling niet te onderdrukken. Zelfs mijn onderkaak doet nu zeer en mijn hele hoofd klopt. Zou dit nog met de behandeling van gisteren te maken kunnen hebben of zit er een probleem in de kies ernaast? Kan het met antibiotica alleen minder worden?
CindyM

De pijn is ongeveer hetzelfde. Het is in ieder geval niet minder. Ik heb inderdaad een noodvulling gekregen. 9 februari moet ik terug. Ik hoop dat de antibiotica morgen aanslaat en tot die tijd flink pijnstilling nemen. Ibuprofen helpt wel, maar daar moet ik mee oppassen ivm hoge bloeddruk. De tandarts had me ook wel gewaarschuwd voor napijn. Mijn kaak is niet al te groot en hij heeft behoorlijk druk moeten zetten. Hopelijk is het morgen beter!
vr, 12/23/2011 - 21:29 Permalink
Newtan

Is er op de zaterdagmiddag geen spoedtandarts meer te vinden?
Want zoals je het beschrijft, zou het heel goed de andere kies kunnen zijn.
Of ze waren het allebei. Ook al zo'n lekkere situatie waar je tandarts niet makkelijk achter komt.

Maar in ieder geval, als na 36 uur de AB niet goed helpt: dan is het handig om weer even naar een tandarts terug te gaan.
za, 12/24/2011 - 14:43 Permalink