Hallo,
Ik heb sinds gisteren pijn onder mijn kroon. Met name met kauwen en als ik mijn kroon aanraak doet het pijn. Warm/koud merk ik geen verschil.
Wat zou dit kunnen zijn?
En moet ik vandaag naar de weekendtandarts hievoor gaan? Want het is bijna kerst en dan wordt het alleen maar lastiger om naar een tandarts te gaan.
Alvast bedankt
Ik heb sinds gisteren pijn onder mijn kroon. Met name met kauwen en als ik mijn kroon aanraak doet het pijn. Warm/koud merk ik geen verschil.
Wat zou dit kunnen zijn?
En moet ik vandaag naar de weekendtandarts hievoor gaan? Want het is bijna kerst en dan wordt het alleen maar lastiger om naar een tandarts te gaan.
Alvast bedankt
Re: Pijn onder de kroon
Langer zittende kronen kunnen ook gaatjes doorlaten in de wortel. En dan kun je er ook weer pijn aan krijgen.
Heb je ook parodontitis? Dan kan het van je tandvlees af komen.
Meestal gaat het vanzelf weer over. En dan kun je het te zijner tijd bij de controle eens melden.
Ik denk dat de kroon ongeveer 7 jaar oud is. Ik heb 2 weken geleden een scan gehad bij mij eigen tandarts. Hij zou bellen als er iets mis was met mijn gebit. Dit heeft hij niet gedaan. Is de kans dan niet klein dat er een gaatje onder de kroon zit? Of kunnen ze dit niet zien op de foto's?
Ik denk niet dat ik paradontitis heb, anders had mijn tandarts dit denk ik wel gezegd. Ik ga ook 2x per jaar naar de mondhygieniste
De pijn is kloppend. Het voelt een beetje trekkend. De pijn lijkt alsof je net van de tandarts komt na een heftige ingreep en de verdoving begint uit te werken.
Zou het dus niet nodig zijn om er nu naar te laten kijken? Het enige waar ik nu bang voor ben is dat de pijn erger gaat worden ivm kerst
Wat voor jou geldt, is de visie van je eigen tandarts.
In het algemeen geldt dat het vanzelf over gaat.
Overigens is via een röntgenscan onder een kroon moeilijk iets te vinden. Dat is meer voor de wortels en het kaakbot.
Als er geen bericht terug is gekomen, kan dat betekenen dat er niks was. Of dat ze het te druk hebben gehad om je te mailen of bellen.
Als je het zeker wilt weten, dan moet je dat 'off-line' regelen. Dus morgen naar het spreekuur van de Kersttandarts. Doorgaans is dat iemand met een overwoestbaar goed humeur. En die doet dat ook maar een dag. En gaat er speciaal voor jou voor naar de praktijk.
Maar daar zijn de spoeddtandartsen voor.
Probeer het met pijnstillers te onderdrukken. Die onderdrukken namelijk ook de ontsteking.
Hoelang duurt een kuur voordat dit gaat werken?
En is het niet vreemd dat de pijn ineens zoveel erger is geworden?
Dus niet wachten met slikken tot de pijn weer terugkomt, maar gewoon na 3 uur nog een nemen.
Je kunt meestal paracetamol afwisselen met ibuprofen, om de 2 uur. Tenzij je geen ibuprofen mag hebben.
Een AB kuur gaat na 24-36 uur zń werk goed doen.
Ik mag geen Ibuprofen of andere Nsaids hebben.
Paracetamol werken bij mij bijna nooit goed. Ik krijg er vaak hoofdpijn van.
Daarom neem ik altijd aspirines, dat is toch ook wel goed?