Afgelopen vrijdag heb ik een grote oude amalgaan vulling in een kies in de onderkaak laten vervangen omdat ik pijnklachten had bij het gebruiken van koude dranken. De tandarts heeft hier een foto van gemaakt maar kon niet zien dat de vulling kapot was, deze toch vervangen voor een nieuwe witte composiet vulling. nu bijna drie dagen later heb ik heel de dag door een zeurende pijn in de kies, dit is wel goed te onderdrukken door het gebruik van 400 mg ibuprofen. ook 's nachts heb ik hier last van en wordt er wakker van. bij het kauwen doet het echt ontzettend pijn. de klachten bij kou zijn wel verdwenen. waar zouden mijn klachten vandaan kunnen komen, is dit napijn van het vervangen van de vulling of zou er iets anders mis kunnen zijn, wie heeft er suggesties. gebruik nu 3 maal daags 2 ibuprofens 400 mg
Re: Pijn na vervangen amalgaan vulling voor Composiet
Ontstoken zenuw, dan is kou/warm overgevoelig. En dat heb je nu niet, zeg je.
Een breuk in de kies. Die is heel moeilijk te zien voor de tandarts. En dan helpt een nieuwe vulling niet.
En te hoge vulling. Dan heeft hij van het begin af aan wat 'zwaar' aangevoeld.
In beide laatste gevallen kun je het beste even terug gaan naar de tandarts.
Wanneer begint de tandarts weer?
Als de vulling niet zwaar aanvoelt, dan zit de breuk er nog, ergens in de wand van het gat.
Dat is redelijk simpel te verhelpen: stukje van die plek korter slijpen.
dank je wel voor je antwoorden maar kan de tandarts een breuk niet zien op de foto?? ben niet zo'n fan van de tandarts en zie er als een berg tegenop om nogmaals in die stoel te moeten. moet de vulling er dan weer helemaal uit? wellicht maandag toch maar bellen.