Geen implantaat maar wel een nieuwe tand........... kan dat?

Author:
Bindy
Posted:
vr, 12/30/2011 - 22:38
De kaakchirurg heeft recent een laatste tandrest met wortel verwijderd. De tandarts zou nu graag een implantaat willen plaatsen maar daar heb ik op dit moment het geld niet voor. Omdat de missende tand zichbaar is als ik lach wil ik toch graag een "(fake)tand" op die plek totdat ik geld heb voor een implantaat.
Wat zijn betaalbare mogelijkheden/alternatieven hiervoor?

Na lang doorvragen bij mijn tandarts naar alternatieven blijkt dat er een mogelijkheid voor het plaatsen van een vlindertand (?) is. Dit is een neptand die aan de aanliggende tanden word bevestigd. De kosten zijn ongeveer 500,- per tand waarvan niks door de verzekering wordt vergoed. Vaak blijft deze tand, zo zegt de tandarts, maar kort zitten maar ik ken iemand bij wie dit al 9 jaar goed zit.
Wie kan mij tips geven?? En zijn er veel prijsverschillen in dit soort behandelingen waardoor 'shoppen' interessant kan zijn?

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
Bindy

Hallo Newtan,

Ik ben blij met je antwoord. Dank je wel.
Ik besefte dat er in deze situatie creativiteit van de tandarts verwacht moet worden voor het vinden van een oplossing en daarom baal ik er zo van dat mijn tandarts niet met mij meedenkt en zich alleen maar focust op en dure oplossing te weten een implantaat.
Toen ik jonger was en nog thuis woonde hadden we een zeer creatieve tandarts. Hij had voor elk probleem een oplossing. En ik kan het weten want mijn moeder was niet erg zuinig op haar bruggen en later het gebit waardoor ze regelmatig beschadigd waren (bv een hond die er op had liggen kauwen ....... :-( ). En de tandarts repareerde dat zonder mokken en morren en zonder ons gelijk een gepeperde rekening te sturen. Fantastische man ookal was hij soms ook, zeer terecht, rechtstreeks in zijn commentaar op dat wat hij vond van dat wat er gebeurde met het gebit van mij moeder.

Heb jij nog tips voor het vinden van een tandarts die dit voor een schappelijke prijs kan doen?
Ik woon in het zuiden van het land nabij Roermond.
Alvast bedankt en een goed uiteinde van 2011 en gezonde en succesvol 2012.
za, 12/31/2011 - 17:52 Permalink