Kies lang mee?

Author:
PatientDoctor
Posted:
ma, 01/02/2012 - 18:17
Hallo,

Ik ben nog niet zo oud, en ik heb al gaatjes. (1 normale grote en de rest allemaal kleintjes.)
Ik heb ze pas gevuld en mijn vraag is 'hoe lang kunnen ze nou mee??',
voordat mn tand een kroon moet of een Prothese?
Lieneke

Het ligt vooral eraan hoe je jouw gebit onderhoud. Als je het heel goed onderhoud en niet al te veel eet/drinkt op een dag, dan krijg je misschien wel nooit meer een gaatje. Zou mooi zijn he? Is het de eerste keer dat je gaatjes had, of heb je ze al vaker gehad? Hoe vaak poets je op een dag?
ma, 01/02/2012 - 19:47 Permalink
PatientDoctor

Ik poetste mijn tanden eerst wel slecht in de zin van dat ik er snel overheen ging met de tandenborstel, maar sinds die dag poets ik 2x per dag 8 min ongeveer.
Mijn tandarts zei dat mijn gebit wel goed mee zal gaan maar ik wilde ook van andere experts raad hebben.:)
ma, 01/02/2012 - 19:52 Permalink
Lieneke

Goed bezig! Denk eraan dat suiker in heel veel voeding en drank verborgen zit. Dus in het algemeen geldt om niet vaker dan 6 a 7 keer per dag iets te eten of te drinken. Ontwikkel je dan nog steeds gaatjes, dan is het slim om een mondhygienist te bezoeken om je bij te sturen.
ma, 01/02/2012 - 20:01 Permalink
PatientDoctor

Oh, gelukkig ik zat hier heel erg mee. Mijn tanden zijn verder in prima conditie. Je zou niet denken dat
ik gaatjes hebt maar voordat je het weet heb je ze te pakken.
Ik was bang omdat ik hoorde van dat je tandweefsel steeds verder afslijt bij het boren en dan dacht ik bij
mezelf dat dat op korte termijn al lijdt tot kronen protheses etc.

Mvg en bedankt.:D
ma, 01/02/2012 - 20:26 Permalink