Vorige week woensdag heb ik 2 verstandskiezen laten trekken, rechts boven en rechts onder.
De onderste moest eruit door pericoronitus, en omdat de bovenste wat naar buiten stond leek het de tandarts verstandig om ook de bovenste gelijk mee te nemen.
De bovenste heb ik totaal geen last van maar onder des te meer; daar begon het wat te ontsteken op de 3e dag en kwam er ook heel vies smakend spul uit, het was dik, rood en er zat ook een plekje op. Het ziekenhuis gebeld en het advies gekregen om 3x per dag het schoon te spuiten met lauw water en wat zout. Dit leek te helpen, het ziet er nu ook een stuk rustiger uit maar ik heb nog steeds heel erg veel pijn, de ene dag meer dan de andere.
Vandaag gaat het weer door alle pijnstilling heen (slik nog steeds max ibuprofen en paracetamol) maar het vreemde is dat de meeste pijn komt van een tand die er helemaal niet naast ligt maar 3 tanden verderop.
Het voelt alsof er een zenuw bloot ligt en er constant iets kouds tegen aankomt ofzo, hier heb ik ook contact over gehad met de kaakchirurg 3 dagen geleden maar die zegt dat het gewoon van de wond komt. Sommige mensen hebben bijv. last van hun linker oor terwijl de rechter kies is getrokken.
Ik ben er niet zo zeker van en heb vandaag de tandarts proberen te bereiken maar die is op vakantie. Het lijkt me niet normaal dat je na een week nog steeds wakker ligt van de pijn en begin er nu echt gek van te worden.
Wat zou dit kunnen zijn en is er nog iets wat ik kan doen om de pijn te verminderen?
Als het morgen nog zo is ga ik in ieder geval weer het ziekenhuis bellen.
De onderste moest eruit door pericoronitus, en omdat de bovenste wat naar buiten stond leek het de tandarts verstandig om ook de bovenste gelijk mee te nemen.
De bovenste heb ik totaal geen last van maar onder des te meer; daar begon het wat te ontsteken op de 3e dag en kwam er ook heel vies smakend spul uit, het was dik, rood en er zat ook een plekje op. Het ziekenhuis gebeld en het advies gekregen om 3x per dag het schoon te spuiten met lauw water en wat zout. Dit leek te helpen, het ziet er nu ook een stuk rustiger uit maar ik heb nog steeds heel erg veel pijn, de ene dag meer dan de andere.
Vandaag gaat het weer door alle pijnstilling heen (slik nog steeds max ibuprofen en paracetamol) maar het vreemde is dat de meeste pijn komt van een tand die er helemaal niet naast ligt maar 3 tanden verderop.
Het voelt alsof er een zenuw bloot ligt en er constant iets kouds tegen aankomt ofzo, hier heb ik ook contact over gehad met de kaakchirurg 3 dagen geleden maar die zegt dat het gewoon van de wond komt. Sommige mensen hebben bijv. last van hun linker oor terwijl de rechter kies is getrokken.
Ik ben er niet zo zeker van en heb vandaag de tandarts proberen te bereiken maar die is op vakantie. Het lijkt me niet normaal dat je na een week nog steeds wakker ligt van de pijn en begin er nu echt gek van te worden.
Wat zou dit kunnen zijn en is er nog iets wat ik kan doen om de pijn te verminderen?
Als het morgen nog zo is ga ik in ieder geval weer het ziekenhuis bellen.
Re: Pijn na verstandskies trekken, nu al een week..
op woensdag 20 dec 2011 (08h20)zat ik ook bij de kaakchirurg voor de verwijdering van de verstandskies linksonder. Heb nu dus ook nog steeds erge pijn. Ben al terug geweest naar de kaakchirurg, de wond is rustig, maar de zenuw van de kies ervoor ligt een beetje in zijn blootje. Ook heb ik last van een dove en gevoelloze lip en onderkin links, dit is omdat de wortel in de zenuwbaan lag, 11 jan weer controle om te kijken of het gevoel weer een beetje terug komt, dit kan nog wel 3 maanden tot een jaar duren en nog kan hij mij niet garanderen dat het volledig of uberhaupt terugkomt, ben ik mooi nog een tijdje zoet mee. Ik slik nu nog steeds 3 x 600 gram ibuprofen en paracetemol daar tussen in, maar de pijn komt er gewoon doorheen.dat wat jij vertelt over die pijn in een andere tand die heb ik ook , kan het niet precies localiseren, maar het lijkt de hoektand. Ik heb ook last van oorpijn en hoofdpijn, gezellig zo op oudejaarsavond. Ik ben benieuwd hoe het nu is met jouw pijn, ikzelf blijf maar positief en hoop dat het iedere dag wat af zal zwakken.....die monoject vind ik vreselijk, het lijkt of de pijn erger is na het uitspoelen. Spoel jij met zout water? de kaakchirurg zei mij dat het gewoon met water moest.
groetjes cine
De kaakchirurg zei ook tegen mij dat ik het gewoon met water moest doen, maar met gewoon koud water had ik er inderdaad ook meer pijn van.
Toen heb ik warm water met zout geprobeerd en deed het spoelen geen pijn meer, en ik had ook het gevoel dat het er schoner van werd.
Nu heb ik vrijdag bij de apotheek waterstofperoxide 3% gehaald, omdat ik die tip hier vaak tegenkwam, en heb bijna helemaal geen pijn meer!
Daar ontsmet het echt goed van en dezelfde dag (wel 5 a 6x gespoeld) begon de pijn al echt af te nemen.
Ik hoop dat het bij jou ook werkt, want die constante pijn is echt verschrikkelijk.
Sterkte!
Nou ik ga het ook proberen met het warme zoute water. Na het spoelen, zeker met de monoject heb ik echt meer pijn. Ik moet dan echt weer zo'n uurtje bijkomen.
Ik heb ook nog steeds een stijve wang, net alsof je er een flinke slag ( is natuurlijk dat gewrik en getrek geweest) op hebt gekregen.
De pijn wordt nu wat trekkerig, een raar constant gevoel. Alsof er constant wat in de wond/gat zit. Misschien is het normaal dat het zo'n lange pijnnasleep heeft, het is toch best wel een ingreep.
Ik bouw de ibuprofen nu wel af want daar wordt je ook zo misselijk en tollerig van.
Jij ook sterkte,
groetjes Cine