Graag mening

Author:
mprins998
Posted:
do, 01/05/2012 - 22:01
Ik kwam op internet op deze site terecht

http://www.osseotech.com/?tid=8

Is dit mogelijk,groeit het bot wel tegen het zirkonium aan ,met misschien eventueel een botactivator of een cement.

Wij hebben het in ons lab geproduceerd,met een element waar geen patient aan hangt.
Het is mogelijk om het te frezen van zirkonium,maar zou het ook bij de patient werken.
Is hier een tandarts mee bekend?

Kansloos cq.toekomst of nu al mogelijk?
Workie

Ik kwam op internet op deze site terecht

http://www.osseotech.com/?tid=8

Is dit mogelijk,groeit het bot wel tegen het zirkonium aan ,met misschien eventueel een botactivator of een cement.

Wij hebben het in ons lab geproduceerd,met een element waar geen patient aan hangt.
Het is mogelijk om het te frezen van zirkonium,maar zou het ook bij de patient werken.
Is hier een tandarts mee bekend?

Kansloos cq.toekomst of nu al mogelijk?
Zoiets heb ik wel eens van titanium gezien. Was geloof ik niet zo'n succes omdat het niet zo vaak toegepast kon worden in tegenstelling tot reguliere implantaten. Het element werd verwijderd en gescand en moest er dus heel uit de wortels moesten intact zijn en dan werd het gescand en diezelfde dag gefreesd en geplaatst geloof ik. Het fijne weet ik er helaas niet van maar dit lijkt er wel een beetje op.
Wel worden wat vaker implantaten geplaatst die ook van zirkonium zijn maar de vorm hebben van een 'gewone' implantaat. Ook dit ben ikzelf nog niet vaak tegengekomen. Ik vraag met wel af wat nou precies de voordelen zouden zijn, Als technieker weet ik dit niet maar wie weet kan een implantoloog dat beter vertellen. Wel kan het handig zijn als de abutment van zirkonium is bv in het front.

Kortom goede vraag die wellicht beter gesteld kan worden op het andere forum.
do, 01/05/2012 - 23:00 Permalink
Gatsonides

Inderdaad ben ik het filmpje al een keer tegengekomen.
Ik denk dat de oplossing patientvriendelijk is op het eerste gezicht, weinig trouma pijnen.
Alleen dient er voor een goede osseointegratie bot in de microholtes van het implantaat te groeien.
Hoe krijg je als patiënt garanties bij een individueel gefabriceerd implantaar.
Bij centraal fabrieksmatig gefabriceerde implantaten zul je nooit luchtbelletjes in het gesinterde materiaal vinden!!

De nieuwste studies van de Zwitserse universiteit Berm wijzen op belangrijke ontwikkelingen,
bij de preparaties van het implantaat oppervlak om botaanheling te garanderen.
Alles draait om slagingspercentages (i jaar na plaatsing) bij patiënten van boven de 95%.

Hoe kun je dit succes meten? en wat zijn de kosten? Ik zou kiezen voor een centraal gefabriceerd zirkonium implantaat.

Groet,
Gatsonides
ma, 01/23/2012 - 17:09 Permalink
mprins998

Inderdaad ben ik het filmpje al een keer tegengekomen.
Ik denk dat de oplossing patientvriendelijk is op het eerste gezicht, weinig trouma pijnen.
Alleen dient er voor een goede osseointegratie bot in de microholtes van het implantaat te groeien.
Hoe krijg je als patiënt garanties bij een individueel gefabriceerd implantaar.
Bij centraal fabrieksmatig gefabriceerde implantaten zul je nooit luchtbelletjes in het gesinterde materiaal vinden!!

De nieuwste studies van de Zwitserse universiteit Berm wijzen op belangrijke ontwikkelingen,
bij de preparaties van het implantaat oppervlak om botaanheling te garanderen.
Alles draait om slagingspercentages (i jaar na plaatsing) bij patiënten van boven de 95%.

Hoe kun je dit succes meten? en wat zijn de kosten? Ik zou kiezen voor een centraal gefabriceerd zirkonium implantaat.

Groet,
Gatsonides

De kosten zouden zijn bij ons rond de 900 euro liggen, inclusief de kroon.
Met onze frees machine is het mogelijk om dit te kunnen fabriceren.
Luchtbelletjes in het gesinterde materiaal?????
Waarom zou je kiezen voor een zirkonium implantaat?
zo, 01/29/2012 - 23:16 Permalink