Kies die 2x wortelkanaalbehandeld is 'stinkt'

Author:
astrid85
Posted:
do, 11/10/2011 - 09:39
Ik heb een kies in mijn linker bovenkaak die zowel in 2008 alswel eerder dit jaar een WKB heeft ondergaan.
De tweede keer gebeurde bij een endodontoloog en die waarschuwde toen al dat het vrij lastige kanalen waren om helemaal bovenin te komen en dat ik over een jaar terug moest komen voor een follow-up.
Nu ben ik zelf heel precies met mijn mondhygiene (aangezien ik echt heel erg veel problemen heb); interdentale ragertjes, flossen, 2x poetsen, Elmex/Meridol mondwater en klinisch schoonmaken bij de tandarts (dus geen mondhygieniste!) eens per jaar.
Na mijn laatste schoonmaaksessie (ongeveer een maand geleden), ben ik na elke kies/tand waar ik mijn ragertje tussen kan krijgen gaan ruiken aan mijn ragertje. Bij alle tanden/kiezen ruik ik niks noemenswaardig, maar tussen de kies die al 2x geWKBed is komt echt een geur vanaf, te smerig voor woorden.
Echt een bacterie-rot geur naar mijn mening.
Nu vraag ik mij af of het kan zijn dat de kies aan het 'lekken' is, of dat het 'normaal' kan zijn om zoiets te ruiken (bv slechte adem geur?).
Ik zie er namelijk best tegenop om naar de tandarts te gaan, weer een röngtenfoto, weer een behandelplan (ik ben verdorie net klaar met de wkb's voor die kies), het is om er moedeloos van te worden soms.