Bult op tandvlees

Author:
dapluiz
Posted:
do, 12/01/2005 - 07:42
Goedemorgen, het is misschien een beetje onsmakelijk verhaal maar ik vond het zo vaag dat ik even hier wilde vragen wat het kan zijn.
Ik zag een paar dagen geleden dat ik onder mijn linkerachterste kies een bult zag ontstaan, ik dacht aan een aft oid dus ik ben weer met listerine begonnen.
Ik heb er helemaal geen last van, geen pijn of kiezen die gevoeliger losser etc zitten, gewoon helemaal niks.
Nu was ik net weer aan het spoelen, en toen ik er daarna naar keek leek er een wit puntje op te zitten (beetje als een puistje) en toen ik er op drukte leek het zelfs of ik hem uitkneep, er kwam een wit/gelige troep uit.
Ik heb toen geprobeerd het zo "leeg" mogelijk te knijpen, en toen heb ik weer gespoelt met listerine om het weer zo schoon mogelijk te krijgen.
Moet ik me ergens zorgen over maken of was dit toch gewoon een extreme aft die langzaam weer weg gaat ? (zoals altijd bij mij)
joek

Het lijkt er op dat je een ontsteking aan je wortelpunt hebt.
Heb je soms een kies waar een wkb aan is gedaan in dat gebied?

Je kunt dan een fistel krijgen, daarin hoopt zich het vuil op. Soms, zoals bij jou, kun je het vuil er uit krijgen. In de vorm van pus inderdaad.

Ik zou als ik jou was zo snel mogelijk naar de tandarts gaan.

Succes verder.

Groetjes,
Joke
do, 12/01/2005 - 10:01 Permalink
tamara3s

UP!

Hier een bangerik na een aantal verhalen te hebben gelezen over fistels en abcessen....

Ik heb al een dikke 4 maanden een bult onderaan een kies op mijn tandvlees aan de buitenkant...
Ik ben na 2 maanden toen bij de tandarts geweest en moest een wkb...
over die bult kon hij me weinig vertellen, volgens mij zou het weg moeten zijn gegaan...
Ik heb er verder geen last van alleen dat het weleens dikker is en dan voelt het als aanwezig...
Ook is het weleens bijna plat, dan is er denk ik een lekje geweest ofzo...
Ik ben echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeel bang dat die kies er uit moet, en zit nu al met het zweet in mijn handen...

Hopelijk kan iemand me meer vertellen hierover en misschien tips, is het met een medicijn weg te krijgen...
ik ben in januari bevallen kan het met een zwangerschap te maken hebben? maar het kwam dus 2 maanden daarna...

groetjes tamara
di, 08/01/2006 - 19:39 Permalink
Hoteldebotel

hoi,

dat wordt dan of een wortelkanaalbehandeling, of als dat al gedaan is een apexresektie, wortelpuntbehandeling.
ja, of trekken, maar dat is het laatste.
dat heb ik vanochtend gedaan!

maar één ding: het gaat zeker niet vanzelf weg!
en het is niet goed met een ontsteking in je lijf rondlopen.

groeten cindy :smt003
wo, 08/02/2006 - 15:57 Permalink
Rittany18

Nou ik heb het zelf ook....... ik ben pas 11 maar ik weet wat de oorzaak er van is! Het klinkt meschien raar maar je kies is dood :smt010 het hoeft er niet perse uit maar je moet wel een wortelkanaal behandeling (krijg ik 20 januari) Het duurt 4/5 uur lang. Dus ik zal snel naar de tandarts gaan. wandt de dokter kan er niets aan doen.

Tip: knijp je bult niet uit dan word het alleen maar erger... Doet het pijn dan moet je binnen 24 uur een wortel kanaal behandeling... Nou ja ik hoop dat het nu al weg is... :D :smt006 :smt003
zo, 01/08/2012 - 10:58 Permalink
dj

Nou dat vervelend joh, dat die kies dood is en dat je een wortelkanaalbehandeling moet.

Is er een volwassen iemand die weet dat je hier op het forum bent? Misschien kun je het even laten zien aan je ouders of een andere volwassene die je goed kent.

Hey moet je eens kijken, je kunt rechtsboven in de hoek zien wanneer iemand post. Dapluiz schreef in 2005, dat is zes jaar geleden, toen was jij, eeeeeh, vijf! Best lang geleden dus :). Dus ik denk niet dat deze mensen nog hier op het forum zijn :).
zo, 01/08/2012 - 11:17 Permalink
littlerun

toch nog wel een reactie, van mij hoor, ik heb dit probleem ook, mijn zoon heeft toevallig een abses onder zijn tand, en daardoor ben ik me vragen gaan stellen, omdat het echt serieus dik en vervormd is, zijn gezicht, ...daardoor krijg ik schrik door da bultje op mijn tandvlees, dat er al serieus tijdje staat, af en toe prik ik dit open met een ontsmette naald, en dan verlicht het de druk wel maar pijn heeft het (gelukkig) nog niet gedaan, ik vond het wel raar, en nu lees ik de voorafgaande berichten hier, OOK AL ZIJN ZE 6 JAAR OUD, speelt voor mij geen rol, hier heb ik dan toch al een deel van mijn vraag dat ik kan oplossen!
do, 08/01/2013 - 17:36 Permalink