Goedemiddag,
Ik heb in 2008 een beugel gehad voor 2 jaar waar er geen kiezen getrokken zijn aan de bovenkant i.v.m. een overbeet.
Na de beugel 2 jaar te hebben gedragen, en een nachtbeugel, en een *** achter de voortanden en ondertanden, om de boel bijelkaar te houden (weet de naam niet meer) zijn de standen van onder- en van boven weer terug bij af.
Een jaar geleden ben ik weer opnieuw begonnen met een beugel bij een andere ortho die me keramieken heeft geplaats onder en boven, en een implantaat in mijn gehemelte, d.v.m. een gaatje boren.
Nu vraag ik al een jaar nadrukkelijk of ze toch niet de bovenkiezen moet trekken, want ik ben bang dat na de behandeling deze weer terug in de stand zullen gaan. Zij zegt dat het het niet nodig is, en de implantaat ervoor zorgt dat er geen kiezen getrokken hoeven te worden.
Wie kan me helpen?
Eventueel een foto zal volgen.
Groet,
Fais
Ik heb in 2008 een beugel gehad voor 2 jaar waar er geen kiezen getrokken zijn aan de bovenkant i.v.m. een overbeet.
Na de beugel 2 jaar te hebben gedragen, en een nachtbeugel, en een *** achter de voortanden en ondertanden, om de boel bijelkaar te houden (weet de naam niet meer) zijn de standen van onder- en van boven weer terug bij af.
Een jaar geleden ben ik weer opnieuw begonnen met een beugel bij een andere ortho die me keramieken heeft geplaats onder en boven, en een implantaat in mijn gehemelte, d.v.m. een gaatje boren.
Nu vraag ik al een jaar nadrukkelijk of ze toch niet de bovenkiezen moet trekken, want ik ben bang dat na de behandeling deze weer terug in de stand zullen gaan. Zij zegt dat het het niet nodig is, en de implantaat ervoor zorgt dat er geen kiezen getrokken hoeven te worden.
Wie kan me helpen?
Eventueel een foto zal volgen.
Groet,
Fais
Re: Kiezen trekken i.v.m. overbeet ja of nee??
Dit hangt niet af van pure metingen, esthetiek en hoe de beet is. Hierbij spelen veel meer aspecten zoals persoonlijke voorkeur, JOUW wens hoe en welk eindresultaat te bereiken, etcetera. Dat bespreek je voor de behandeling..
En moet life 'in de stoel'. Dan is het al moeilijk genoeg...
Verder doen sommige orthodontisten en chirurgen of een implantaatje niets is. De kosten en last ervan moet je meewegen. Afhankelijk van de keuze van het implantaat kan dat best oplopen (onafhankelijk of je verzekering dat vergoed, het zijn kosten die gemaakt worden). Sommige implantaten moeten er weer uitgenomen worden met een tweede operatie. Dat wil je niet pas achteraf horen..
Bedankt voor je antwoord. Maar wat ik niet snap is dat de vorige ortho wel vond dat de voorste kiezen eruit moesten, maar uiteindelijk nooit is gebeurd, omdat een andere ortho het weer overnam.
Nu zegt mijn huidige ortho dat het niet nodig is en het de behandeling langer kan duren. Maar ik wil best wel langer ermee lopen als het ten voordele is van mijn overbite. Want ik ben vreselijk bang dat ik na de behandeling de kiezen weer op dezelfde stand terrecht komen.
Want dit is me al overkomen. Ten eerste heb ik een overibite. Het is een pure overbite, en hiermee bedoel ik te zeggen:' alle tanden staan wat dat betreft recht, geen gekke hoeken enz. maar ze staan te veel naar voren waardoor ik nauwelijks mijn lippen ontspannen kan/kon sluiten waardoor er een spanning op de gezicht spieren ontstaat.
Punt twee is dat het ondergebit wel recht was, maar er aan beiden kanten ooit door een snuggere tandarts de kiezen eruit trok. Dit betekent dat er twee gaten in mijn mond heb, U kunt zich voorstellen dat je verwacht dat dit na een orthodontie behandeling wel goed komt.
Punt drie, wat betreft de implantaat. Ik heb er een tijd over moeten nadenken of ik het wel wilde. Het heeft een half jaar geduurd, en ik hoopte dat dit mijn oplossing zou worden.
Orthodontie is voor mij een goede oplossing. Ik voel me met een mooi gebit zelfverzekerder.
Kwestie van een beetje opvolgen.[attachment=2]Intraoral Lateral_20070130_12-800.jpg[/attachment][attachment=0]Intraoral Occlusal Maxilla_20070130_16-800.jpg[/attachment][attachment=1]Intraoral Lateral_20100406_18-800.jpg[/attachment]
De ortho melde dat ze bij mij zelfs alle kracht heeft uitgeoefend, maar mocht niet baten.
Nu moeten de voorste kiezen er toch uit binnenkort. De oorzaak is onduidelijk, zelfs de röntgen foto mocht niet baten.
Graag uw reactie hierop. Ik vind het spannend en heb ook angst.
Bedankt orthodontist voor u medeleven en expertise.
Fais.
p.s graag u reactie
Hoe weet ik dat? En of het niet iets commercieels is? Ortho **** is de naam.
Wat zegt je gevoel als je kijkt op de website, als kijkt naar de praktijklokatie, als je in de praktijk bent geweest.
Gokgle eens?
Ken je mensen die daar behandelingen hebben gehad?
Wat zegt je tandarts?
De praktijk zit op twee dure lokaties. Het is een jonge praktijk, en de persoon is 33, communicatief, open, en gebruikt veel nieuwe technieken zoals linguaal, vacuüm retainer enz.
De implantaat is na een half jaar uit. Maar de over eet is niet naar achter behalvde dat er een boog staat. De röntgen foto mocht niet baten want ze zag niets vreemd aan het bot. Nu baal ik want nu zit ik er langer mee......
In zo'n geval zegt een Rx zelden of nooit iets. Er zijn verschillende mogelijke oorzaken waarom het niet marcheert: onaangepaste mechanica, ankylotische of vastgegroeide tanden ( enkel klinisch of met periotest te controleren) , een okklusie ( de manier waarop je dichtbijt) die belet dat de tanden goed verplaatsen, zo kan ik nog wel enkele redenen verzinnen, maar bij geen één ervan zie je iets op een radiografie.
Wát een goede informatie! Als patiënt weet je weinig, maar daarom sta ik open voor info en onderzoek. Ik ga dit voorleggen, want ik vind de actie van mijn behandelaar te oppervlakkig, maar waarom zo?