het raken van een zenuw in de onderkaak

Author:
cine
Posted:
ma, 01/09/2012 - 22:58
hallo,

Ik heb ongeveer 4 weken geleden mijn verstandskies laten verwijderen door de kaakchirurg. Tijdens de behandeling voelde ik opeens alsof iemand een scherp brandend iets over mijn kin heen spetterde. De kaakchirurg heeft toen verdoving er bij gegeven nu 4 weken later heb ik op die plek en mijn kin en lip geen gevoel meer. Al lezend op deze site denk ik dat op dat moment die zenuw geraakt is die nu die verdoving geeft.

Gaat dit weer weg en hoe lang duurt dit normaliter?

Graag ervaringen en adviezen,

gr, Cine
cine

Hallo,

Vandaag weer bij de kaakchirurg op bezoek geweest :wink: . Er is geen ontsteking meer, de kaak kan bijna weer volledig open. Een test gedaan voor het gevoel in onderlip en onderkin ( links ).

Het gaat dus om paraesthesie, in gewone taal, de zenuw geeft de informatie niet volledig door, waardoor het gevoel dus anders is ( in mijn geval doof ) ook het branderige gevoel is hier een gevolg van. Mijn pijn komt niet meer van de wond, maar de zenuw is eigenlijk een beetje in de war en geeft pijnprikkels bij mij door ( hyperaesthesie ) Er is niks aan te doen qua medicatie, het gaat in golven soms wat meer, soms minder pijn.

Vitamine B schijnt te helpen, maar daar is geen bewijs voor, de tijd moet het uitwijzen.

Afwachten dus, over 2 weken weer terug, wel ben ik blij dat de ontsteking er niet meer is, dus dat geeft al weer wat rust :smt015

groetjes,

Cine
wo, 01/11/2012 - 20:43 Permalink