kiespijn bij aanraking

Author:
petra70
Posted:
zo, 01/08/2012 - 16:27
Wie kan mij helpen?

Sinds begin december heb ik last van de 1e kies naast mijn hoektand (bovenin), ik ben er al 2 keer mee bij de tandarts geweest er zijn foto's van gemaakt waar niets op te zien is. Volgens de tandarts zou het door klemmen, knarsen kunnen komen en ook zag hij dat mijn tandvlees ietwat ontstoken was. ADvies poetsen met zachte borstel en spoelen met corsodyl. Ik ben ook bij mijn huisarts geweest om uit te sluiten dat er iets met mijn holten is.

De kiespijn is niet constant, soms een hele dag niets en dan weer een paar keer op een dag, de pijn is alleen met aanraking (tong, vinger, eten, tandenpoetsen) ik probeer ook de tandpasta op mijn kies te smeren met soms effect soms niet. A.s. woensdag heb ik een controleafspraak bij de tandarts, iemand suggesties? Het beheerst een beetje mijn denken.

Dank je wel alvast voor de reacties.

Petra
Newtan

Kunnen 3 dingen zijn:
- overbelaste kies
- tandvleesontsteking
- breuk in de kies, door de wortel
- dode zenuw.

Dit zijn allemaal dingen waar je met een rontgenfoto niet goed uit komt. dat wil zeggen dat je bijvoorbeeld van een dode zenuw pas na 4-6 maanden iets op de foto, misschien. Hetzelfde met een breuk in de wortel.
ma, 01/09/2012 - 00:16 Permalink