Mag een tandarts een rekening indienen als ik duidelijk aangeef dat ik een oriënterend gesprek wil of ik bij hen wil overstappen?
Had hier niet op gerekend maar wel ontvangen
ik vind een oriënterend gesprek zoiets niet bestaands dat ik ook een consult zou rekenen. want wat wil je nou? een mening? een inzicht? dat er marktwerking moet zijn prima dan, maar mijn idee blijft: je gaat naar de tandarts voor een advies/consult en niet om eens lekker te kletsen. Iemand die bij mij aan de balie staat en vraagt offie patiënt mag worden krijgt ene consult afspraak. Als het meteen leuk klikt is dat fijn, maar anders moet je iets gezamenlijk in zo'n patiënt-tandarts-relatie opbouwen.
Nou, neuh...heb er op eens niet meer zoveel zin in... Misschien zou je jouw vraag een beetje anders kunnen verwoorden? Ik denk dat ik dan wel weer zin krijg. En misschien kan je dan even aangeven wat er dan nog niet duidelijk is? Misschien wil je weten wat er tijdens zo'n consult dan gedaan wordt?
Tsja, goede vraag.
Waarom geven mijn patienten nooit van tevoren aan hoeveel tijd een gesprek kost.
En waarom nemen ze niet een onafhankelijk en gecertificeerd tijdwaarnemer mee bij zo'n gesprek.
Ik ben zeer regelmatig bezig om de ene na de andere vraag te beantwoorden. En dat kost soms extra tijd.
De vragen zijn nuttig. En hopelijk de antwoorden ook. Maar je zit wel bij een meneer die een hele hoop tijd en geld heeft geïnvesteerd om jou de correcte antwoorden te kunnen geven. Dat loopt op tot omgerekend 3 tot 4 euro per minuut.
Je kunt ook met dezelfde vragen hier terecht en dan kosten de antwoorden niets. Hoewel je natuurlijk wel even een pc moet hebben, een maandelijks abonnement op internet en eten, drinken en onderdak. Kost eigenlijk ook geld. Met andere woorden: je geeft er altijd wel wat voor uit om iets te bereiken.
Maar nou een vraag aan jou: was het oriënterend gesprek het geld waard?
Want we krijgen de indruk dat het je niet zo beviel bij de collega.
En misschien ook niet bij de vorige collega.
In dat geval staat het je vrij om tegen de nota een gemotiveerd bezwaar in te dienen, binnen 30 dagen, aangetekend of persoonlijk overhandigd.
Wat zouden dan goede motieven kunnen zijn? Ehm... geen prijslijst in de wachtkamer? Geen duidelijke informatie op de website?
Of je had van tevoren duidelijk aangegeven dat je uitsluitend voor controle wilde komen en geen informatie wilde geven over je gezondheid, of je wensen ten aanzien van de toekomst van je gebit. Of even van gedachten wilde wisselen over een specifiek probleem. Nee, niets van dat alles: gewoon kijken, zien of alles goed was en weer afspraak maken. Als dat van tevoren duidelijk door jou aangegeven was, heb je natuurlijk helemaal gelijk.
Maar de vraag was: was het 't geld waard, het gesprek?
Re: tarief oriënterend gesprek
Tsja, goede vraag.
Waarom geven mijn patienten nooit van tevoren aan hoeveel tijd een gesprek kost.
En waarom nemen ze niet een onafhankelijk en gecertificeerd tijdwaarnemer mee bij zo'n gesprek.
Ik ben zeer regelmatig bezig om de ene na de andere vraag te beantwoorden. En dat kost soms extra tijd.
De vragen zijn nuttig. En hopelijk de antwoorden ook. Maar je zit wel bij een meneer die een hele hoop tijd en geld heeft geïnvesteerd om jou de correcte antwoorden te kunnen geven. Dat loopt op tot omgerekend 3 tot 4 euro per minuut.
Je kunt ook met dezelfde vragen hier terecht en dan kosten de antwoorden niets. Hoewel je natuurlijk wel even een pc moet hebben, een maandelijks abonnement op internet en eten, drinken en onderdak. Kost eigenlijk ook geld. Met andere woorden: je geeft er altijd wel wat voor uit om iets te bereiken.
Maar nou een vraag aan jou: was het oriënterend gesprek het geld waard?
Want we krijgen de indruk dat het je niet zo beviel bij de collega.
En misschien ook niet bij de vorige collega.
In dat geval staat het je vrij om tegen de nota een gemotiveerd bezwaar in te dienen, binnen 30 dagen, aangetekend of persoonlijk overhandigd.
Wat zouden dan goede motieven kunnen zijn? Ehm... geen prijslijst in de wachtkamer? Geen duidelijke informatie op de website?
Of je had van tevoren duidelijk aangegeven dat je uitsluitend voor controle wilde komen en geen informatie wilde geven over je gezondheid, of je wensen ten aanzien van de toekomst van je gebit. Of even van gedachten wilde wisselen over een specifiek probleem. Nee, niets van dat alles: gewoon kijken, zien of alles goed was en weer afspraak maken. Als dat van tevoren duidelijk door jou aangegeven was, heb je natuurlijk helemaal gelijk.
Maar de vraag was: was het 't geld waard, het gesprek?
is allang gegeven, dus ik begin te begrijpen dat verzonden boodschappen niet echt aankomen bij je.