Opleiding tot tandartsassistent

Author:
Kaily1610
Posted:
vr, 01/13/2012 - 01:19
Beste Tandarts,

Ik ben Kaily ik ben nu 20 jaar.
Ik droom al heel lang van het beroep tandartsassistente en zou het ook graag willen doen!
Maar door pogingen die ik heb gedaan lijkt het alsof het niet lukt.
Op mijn VMBO school heb ik 2x snuffelstage mogen lopen bij een tandarts en 1x bij de orthodontie.
Ik was helemaal enthousiast over het beroep ook omdat het erg leerzaam is. Het liep allemaal heel erg goed ik de directeur heeft zelfs voor mij een a4tje geschreven dat ik zeer gemotiveerd was en het echt een vak was wat bij me past. Met handtekening eronder.
Na mijn VMBO opleiding besloot ik om me aan te melden bij tandartsassistente bij een ROC in de buurt.
Tervergeefs kreeg ik een brief binnen dat ik niet was aangenomen omdat ik toen te jong was (net 16jaar) en dat er teveel mensen zich aan hadden gemeld maar te weinig stage plekken waren.
Ik heb toen een gesprek aan gevraagd met de decaan en hij adviseerde mij om een secretariële opleiding te gaan doen.
Ik werd aangenomen bij het ROC, en in het gesprek verteld dat het niet is wat ik graag wilde worden maar dat mijn droom tandartsassistente was. Ik heb vervolgens 2 jaar secretarieel medewerker gedaan maar mijn diploma niet behaald.
Ze vonden dat ik te zeer geinteresseerd was in het tandartsassistente ''sector'' en ze hadden het idee dat ik niet meer gemotiveerd was voor de opleiding waar ik toen destijds voor gekozen had.
Ik heb me toen weer aangemeld voor tandartsassistente maar weer tervergeefs me niveau was te laag.
Ik ben nu net klaar met een Secretaresse opleiding Plus (die ik particulier heb gedaan). En ben nog steeds bezig om iets te zoeken dat ik toch in de tandartspraktijk kan komen. Nu was ik een beetje op internet het kijken en zag ik NHA studies, dus ik ging googlen en kwam op dit forum terrecht. Graag zou ik willen weten hoe jullie erover denken of het raadzaam is ja of nee.

met vriendelijke groet,
En alvast erg bedankt voor de interesse!