Kosten Etsbrug

Author:
Bindy
Posted:
za, 01/14/2012 - 08:42
In december heb ik een topic geplaatst nav een ontbrekende tand. Ik kreeg toen de tip van Newtan om een etsbrug te nemen omdat ik nog geen geld heb voor een implantaat. Was voor mij een prima tip.

Newtan, jij gaf aan dat jij een etsbrug kunt maken voor ongeveer 200,-. Komen hier dan nog kosten bij en zo ja, hoeveel?

Ik heb bij mij in de buurt (omgeving Weert/Roermond) geïnformeerd maar er zijn veel tandarten die geen etsbruggen maken (of ik heb net de verkeerde praktijk gesproken :-) ).
Iemand een tip voor mij?

Alvast bedankt.
Newtan

Voor een etsbrug moet helaas de handigheid en ervaring redelijk uitgebreid zijn.
Net als met kronen. Dat leren we bij de opleiding. Maar je bent gauw 3-400 stuks verder wil je handigheid krijgen.
Ik heb voor een collega wel een paar video'tjes hoe je dit kunt doen. Helaas vanwege de privacy niet geschikt om zo op youtube te zetten.

En dan laten ze vrij vaak los binnen een jaar of twee.
Dus niet veel tandartsen doen dit.
Meestal komen er nog zo'n 180-280,= techniekkosten bij.
Maar niet altijd.
Dan wordt hij helemaal van composiet gemaakt.
za, 01/14/2012 - 09:05 Permalink
Bindy

Dank je voor je antwoord Newtan.

Je geeft aan dat er dan nog techniek kosten 180,- - 280,- bij komen? Wat gaat dit dan totaal kost? € 380,-?

En is het vreemd als ik zeg dat de etsbrug best helemaal van composiet mag worden gemaakt omdat het toch binnen (hopelijk!) 2 jaar vervangen gaat worden?

By the way, als jij veel ervaring hebt dan kom ik wel een keer naar jou gereden.............. zou dat een optie zijn? Combineer ik dit met een familiebezoek.
za, 01/14/2012 - 23:29 Permalink