ik heb al van mijn tiende jaar 2 valse tanden,met een kroon (denk ik toch),nu heb ik die laten vervagen in 1990,dus toen had ik ze 22 jaar in mijn eerste kronen.Nu zijn we terug 22 jaar verder,en zou best eens nieuwe laten zetten (volgens de paradontologe).;mijn vraag is,hoeveel kost die ongeveer voor de 2 voorste boventanden?
Re: kronen
Een "kroon" is het normaal gesproken boven het tandvlees uitstekende deel van een tand of kies. Een gezonde tand of kies heeft dus al een "kroon". Om een aantal verschillende redenen kan de natuurlijke kroon vervangen werden door iets kunstmatigs, dat wordt vaak "kroon" genoemd maar wat ze daarmee eigenlijk bedoelen is een "kunstkroon" :). Daarvan heeft u er in ieder geval twee zo te horen.
Een stifttand: "Een kunstkroon, bevestigd op de wortel van het gebitselement met behulp van een stift in het wortelkanaal", volgens het tandheelkundig woordenboek. Je moet je dan voorstellen dat de kroon waar je tegenaankijkt met een soort pennetje vastzit in het wortelkanaal (dus niet je tandvlees).
Met een grote mate van terughoudendheid: normaal gesproken kost een kroon zo ongeveer 400 euro voor het ding zelf. Nog wat erbij voor consulten erbij, geen verdovingen in uw geval misschien, fototje's, verwijderen van de oude: zo'n 1000 euro voor twee. Iets in die orde van grootte denk ik, maar dat is even een vrijblijvende schatting van mijn kant.
Maar ga vooral eerst bij iemand langs die beoordeeld of het uberhapt kan, zal die parodontoloog vast wel aan gedacht hebben voordie die dat advies gaf, maar toch. Waarom zou je het willen eigenlijk?
Wat ik me afvraag is of de tand bij het vervangen van de kronen niet verder zou worden verzwakt.
De kosten van zo een kroon als je die bij een laboratorium bestelt ligt inderdaad rond de € 400,- , maar er is sinds kort ook een mogelijkheid om de kroon via een *******************lab te bestellen en dan kost deze nog maar € 155,- . dit komt omdat hij niet meer met de hand gemaakt wordt maar digitaal.
voor meer informatie kijk op *****************of mail naar ****************
Albert
WIL ALBERT AUB OP HOUDEN MET SPAMMEN????