kiespijn, maar geen oorzaak te vinden wat nu?

Author:
angelafm
Posted:
do, 01/12/2012 - 15:29
Ik heb nu ongeveer al 3 weken last van kiespijn.

's nachts word ik er wakker van. en wou het eerst even aankijken, ook omdat ik niet precies weet welke kies het is. Maar het werd niet minder.
elke dag neem ik ibuprofen om de pijn weg te nemen.
Nu heb ik toch besloten om naar de tandarts te gaan. Deze week had ik een afspraak.
Er is geklopt tegen mijn kiezen, en met een koud watje ertegen aangedrukt. waarbij 1 kies wel gevoelig werd. er zijn foto's gemaakt waar niets op te zien was.En er is naar gekeken of mijn verstandskies er aankomt, dat is ook nog niet het geval. Dus er is geen oorzaak te vinden.Maar de pijn moet toch ergens wegkomen?

mijn klachten zijn: 's avonds om de zelfde tijd begint de pijn weer. Ik weet niet welke kies het precies is. Het is geen kloppend gevoel. en de kiezen aan die kant zijn erg gevoelig bij koude. Maar niet als je er tegenaan komt.

wat nu?
dj

Hoihoi,

Dat is naar natuurlijk.

Tja, het gebeurt, soms heeft iemend pijn en wordt er geen oorzaak gevonden. Soms gaat het weer vanzelf over. Dat er geen oorzaak van gevonden is is aan de ene kant naar, omdat je er dan niets tegen kunt doen, maar soms vind je een oorzaak die ook niet al te plezierig is.

Het is al snel een beetje een poging voor onverklaarde pijnklachten : klemmen etc. Hoeft het helemaal niet te zijn maar een terugkerende pijn op hetzelfde moement op de dag lijkt mij daar op zich dan weer juist wel een aanwijzing voor.

Niet ophouden proberen een oorzaak te vinden, maar je er ook niet helemaal op focussen lijkt mij. Ik zou wel proberen iets anders te vinden dan die ibuprofen, dat is niet de fijnste pijnstiller. Als het met paracetamol of aspirine ook kan (en die mag je normaal gesproken mengen, maar overleg met je huisarts zeker als je langere tijd hogere doseringen neemt) is dat waarschijnlijk beter. Neem de pijnstiller voor je pijn krijgt, niet nadat die begint.

Succes ermee en laat vooral weten hoe het gaat..
vr, 01/13/2012 - 12:38 Permalink
angelafm

oke,

ik ben vanaf vandaag begonnen met paracetamol. wat nu dus wel werkt. Ik neem hem ook altijd als ik de pijn al voel aankomen.
Het is wel erg vervelend. al helemaal dat je de oorzaak niet weet. Eerst wist ik niet of het bij mijn onderkaak of aan de bovenkant weg kwam. maar ik weet nu al wel dat het aan de bovenkant is.

ik heb ook in november aan die kant een vulling gekregen in de achterste kies. en die kies ervoor heb ik al wel vulling.(ik heb in meerdere kiezen vullingen zitten, bijna allemaal.) Misschien dat het daar mee te maken heeft? Al heb ik zelf het idee dat het een zenuw is.
Al heb ik 2 jaar geleden eens een wortelkanaal behandeling gehad. kreeg ineens last van kiespijn wat elke dag erger en erger werd. maar dit is wel een andere soort pijn dan toen ik weet de plek nu niet precies. en het is elke dag tegen de avond dat ik er last vn krijg. dus overdag heb ik er geen last van.
vr, 01/13/2012 - 20:25 Permalink
angelafm

gister toch weer naar de tandarts geweest. ik heb er nog erg veel last van!
ze hebben weer foto;s gemaakt en anderen er naar laten kijken. maar het moet dus echt van die ene kies met de ontsteking afkomen. dus hebben ze hem opnieuw schoongemaakt. er zat nog wat troep in. gisteren avond was de verdoving uitgewerkt maar ik had er nog zon last van! hadden we de tandarts gebeld die zei dat we de noodvulling eruit moesten halen. We hebben dit proberen te doen, maar het hielp wel een beetje terwijl hij er nog steeds niet helemaal uit is. vandaag is het nog wel gevoelig. dus nog even aankijken.
di, 01/17/2012 - 10:16 Permalink