Halllo allen,
Van het weekend heb ik een ongelukje gehad.
terwijl ik de trap op liep liep mijn broertje achter mij.
Op de een of andere manier heeft die mijn voet geraakt waardoor ik bleef haken en voorover viel.
Hierbij viel ik met mijn bovenkaak/voortanden op de rand van een traptrede en heb dus een behoorlijke tik gehad.
Het bloede flink en gisteren merkte ik dat:
-1 voortand gevoelig is
-2 voortanden barstjes hebben
-1 tand naast voortand een grote barst heeft.
Zonet bij de tandarts geweest en die constateerde dus hetzelfde.
barstjes en een tand waarbij de zenuw een flinke knal heeft gehad.
Hierbij moet afgewacht worden of die afsterft of niet en dat kan wel tot een jaar lang gebeuren.
Nu zit ik dus met estetische schade en wellicht een dode tand die grijs word. de enige opties die ik zie is om kronen/facings te plaatsen wanneer het echt niet beter word.
vergoed de aansprakelijkheidsverzekering dit van mijn broertje?
en het ongeluk is dit weekend gebeurd maar de tandarts zegt dat pas over een tijd de uiteindelijke gevolgen echt zichtbaar zijn.
moet ik nu dan al melding maken of wachten?
Van het weekend heb ik een ongelukje gehad.
terwijl ik de trap op liep liep mijn broertje achter mij.
Op de een of andere manier heeft die mijn voet geraakt waardoor ik bleef haken en voorover viel.
Hierbij viel ik met mijn bovenkaak/voortanden op de rand van een traptrede en heb dus een behoorlijke tik gehad.
Het bloede flink en gisteren merkte ik dat:
-1 voortand gevoelig is
-2 voortanden barstjes hebben
-1 tand naast voortand een grote barst heeft.
Zonet bij de tandarts geweest en die constateerde dus hetzelfde.
barstjes en een tand waarbij de zenuw een flinke knal heeft gehad.
Hierbij moet afgewacht worden of die afsterft of niet en dat kan wel tot een jaar lang gebeuren.
Nu zit ik dus met estetische schade en wellicht een dode tand die grijs word. de enige opties die ik zie is om kronen/facings te plaatsen wanneer het echt niet beter word.
vergoed de aansprakelijkheidsverzekering dit van mijn broertje?
en het ongeluk is dit weekend gebeurd maar de tandarts zegt dat pas over een tijd de uiteindelijke gevolgen echt zichtbaar zijn.
moet ik nu dan al melding maken of wachten?
Re: Ongeluk, verzekering?
Zoals je het ongeval nu beschrijft denk ik niet dat er sprake is van aansprakelijkheid. Je broertje moet dan iets fout gedaan hebben waardoor duidelijk is dat hij echt de schuld heeft. "Op een of andere manier" lijkt mij daar veel te vaag voor.
Misschien heb je zelf een ongevallenverzekering die nog iets dekt?
Als de tand grijs wordt wordt hij denk ik ook zwakker, een facing zou de zaak misschien cosmetisch voor mekaar maken maar zoeits blijft verzwakt lijkt mij. De schade hoeft zeker niet alleen esthetisch te zijn. Ik denk dat een kroon dan waarschijnlijk meer aangewezen is.
In ieder geval melden als de eerste rekeningen naar de verzekeraar gaan lijkt mij. Als de tandarts dat heeft gedaan even controleren of het goed is gegaan. Ik zou overwegen dit even schriftelijk te doen en een kopietje te bewaren.
hij liep vlak achter mij. hij had sokken aan en gleed uit op de gelakte trap. hij kom zich nog met een hand aan de trapleuning vastgrijpen maar met de andere en viel zo voorover.
ik had dus net een been weer omhoog getild om de volgende stap te zetten. ik werd dus als het ware als bij rugby via mijn benen "getackled".
ben dus zo gedonderd dat ik me niet snel genoeg en goed kon opvangen en dus met bovenlip en bovenkaak/gebit de traptrede heb geraakt.
dat moet dus vrij hard zijn gegaan.
ik dacht eerst dat het wel mee viel, beetje gevoelige tanden en dat het wel over ging. dit werd dus erger en toen dinsdagochtend maar direct een afspraak gemaakt.
ik merk ook dat tandvlees van de mogelijk dode tand nog verder is terug getrokken.
al met al ben ik hier dus mooi klaar mee :(