Hoi,
Ik heb een week geleden een gaatje laten vullen bij de tandarts, maar nu heb ik hier nog steeds last van. Ik belde even naar de tandarts om te horen of het normaal was, en ze zeiden dat het nog wel enkele weken gevoelig kon zijn (witte en zwarte vulling).
Moest het echt kloppende pijn worden waar ik 's nachts wakker van word, dan moeten ze de zenuw verwijderen.
Klinkt heel erg eng, moet ik mij zorgen maken?
Ik heb een week geleden een gaatje laten vullen bij de tandarts, maar nu heb ik hier nog steeds last van. Ik belde even naar de tandarts om te horen of het normaal was, en ze zeiden dat het nog wel enkele weken gevoelig kon zijn (witte en zwarte vulling).
Moest het echt kloppende pijn worden waar ik 's nachts wakker van word, dan moeten ze de zenuw verwijderen.
Klinkt heel erg eng, moet ik mij zorgen maken?
Re: Pijn na vullen gaatje
Op zich lijkt de pijn zeer erg dan,en zo is het eigenlijk ook op dat moment :smt012.
Wat je dan moet doen is gewoon een wortelkanaalbehandeling laten doen.Dat woord ziet er pijnlijk uit,maar in wezen is dat het dus niet.
Ze verwijderen je zenuwen uit je kies en vullen die op met een soort materiaal,met dan een vulling erover en weg is je pijn dan ! De tand is gered en je kies kan nog heel lang meegaan als je gebit goed verzorgd.
Ze verdoven je zeer goed dus daar hoef je geen zorgen over te maken.
Ik zit nu weer aan Nurofen en Dafalgan omdat ik morgen een tweede kies moeten laten ontzenuwen.
Dat risico heb je als je gaatjes te groot laat worden en ze bijna tegen de pulpa aan grenzen...
Misschien.
Bij mij was het ook zo,tot deze morgen :smt004 .
Gewoon even afwachten zou ik zeggen.Dus vanaf het moment dat je echt continue een zeurende erge kloppende pijn hebt zou ik naar de tandarts bellen.
Dat heb ik dus gedaan.
Kan je tand uitvallen/afsterven als je te lang wacht met een gaatje te vullen?
Het kan een tijdje duren voor alleer er aan een tand niks meer aan te doen is.
Men verstandskies is verleden jaar getrokken en de tandarts schatte het in dat het gat dat de uiteindelijke extractie veroorzaakte toch er al zeker een paar jaar zat.
De tand kan idd afsterven na een hele poos,meestal met pijn maar soms ook pijnloos.
Het beste is gewoon half jaarlijks naar de tandarts te gaan en zo grote gaten voorkomen.Ik weet het,het is een cliché,maar sinds ik nu twee grote gaten heb gehad heb ik eindelijk beseft dat een gezond gebit gerust wat mag kosten !