Gebitje met 2 tanden

Author:
Bindy
Posted:
zo, 01/29/2012 - 13:01
Ik mis 1 tand en 1 kies in de bovenkaak. De missende tand valt op als ik lach dus hier wil ik een snelle oplossing voor. Voor een implantaat ben ik aan het sparen dus ik moet eerst kiezen voor een goedkopere oplossing.
Ik heb offertes bij mijn tandarts opgevraagd en de kosten zijn (incl. btw en alle kosten):
Etsbrug € 684,10, brug € 1799,30 en een implantaat € 2063,40.

Nu vertelde hij mij telefonisch dat ik ook nog voor een tijdelijk gebitje kan kiezen. Dit is voor goedkoper (ongeveer € 450,-). Hieraan zitten 2 tanden en doordat het gebitje zich vastzuigt aan mijn gehemelte blijft het op zijn plek zitten.

Hij zegt dat het wennen is maar ook een prima oplossing kan zijn.

Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik snap dat je er aan moet wennen maar als je er eenmaal aan gewend bent, is het dan een prima oplossing?
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie antwoorden.

Alvast bedankt!
donja

ikzelf heb 3 jaar lang een "gebitje "gehad,met 5 tanden eraan.
Het is inderdaad wennen,maar ik vond het een goede oplossing,en het viel helemaal niet op.

Groot voordeel voor mij was,nu ik een boven en onderprothese heb,dat ik niet meer hoefde te wennen aan het plastic gehemelte,want dat had ik al 3 jr.
zo, 01/29/2012 - 18:39 Permalink
Bindy

Dank jullie wel voor jullie reactie en antwoord.

Houdt voor mij dus in dat ik mij zo'n gebitje voor de vakantie laat aanmeten zodat ik er tijdens de vakantie aan kan wennen. En dan maar sparen voor een implantaat.

En Newtan..... de hele middag heb ik me er niet mee kunnen bezighouden. Geen materie die mijn interesse heeft; is voor mij pure noodzaak ;-). Wel heel verhelderend... Dank je wel!
ma, 01/30/2012 - 10:31 Permalink