Ontstoken pijler van brug

Author:
KlaasH
Posted:
wo, 02/01/2012 - 14:45
Ik heb een gebit dat geheel bestaat uit kronen en bruggen. Ik heb al langere tijd pijn in de rechter bovenkaak en af en toe een vieze smaak in mijn mond. Bij het schoonmaken veel last van bloedend tandvlees. Nu is volgens de tandarts in de rechter bovenkaak door cariës een groot gat ontstaan in een pijler waardoor deze geen steun meer geeft aan de brug. Het zag er ernstig uit. Volgens de tandarts kan daardoor ook de andere pijler afbreken. Ik heb zeker vertrouwen in de deskundigheid van deze tandarts maar hij zegt dat de enige oplossing het verwijderen van de brug is (10 elementen op ca 3 pijlers), dat hij daarna de ontstoken pijler gaat aanpakken en ook de andere pijlers indien nodig. Vervolgens zal een nieuwe brug op de pijlers geplaatst worden.

Dit wordt een dure grap en ik vraag me af of er misschien andere methoden voor te stellen zijn om deze aangetaste pijler te 'repareren'. Ik heb nog gevraagd of hij de oude brug eventueel terug zou kunnen plaatsen maar dat schijnt niet te kunnen :(

Mijn tandarts die de bruggen destijds geplaatst heeft (in Belgrado) zei dat ik indien ik weer een wortelkanaalontsteking zou krijgen, er net als bij een normale tand/kies door de brug heen geboord kon worden en dat de wortel dan behandeld kon worden. Is dit nog een optie?
mecánico para …

Ik denk dat jouw tandarts gelijk heeft en dat die gast in Belgrado dat niet heeft. Ik ga je post in elk geval linken aan de post die mensen aanspoort fijn in het buitenland een 10-delige brug et laten maken op 3 pijlers.
In het ruigste geval ga je dingen proberen (door kroon brugpijler te boren = brug verzwakken) en vervolgens de kern verzwakken door de wortelkanaalbehandleing = grote kans op dikke problemen.
wo, 02/01/2012 - 19:05 Permalink