Ik ben vandaag voor het eerst bij een nieuwe mondhygieniste geweest, en zij deed alles met de hand met zo'n haakje.
Ik ben dat van de vorige niet gewend en vond dit eigenlijk niet zo prettig. Het deed zeer en ik dacht soms dat mijn tanden er bijna uit getrokken zouden worden. Maar dat ben ik natuurlijk weer, de paniekkip wat betreft gebit.
Wanneer wordt er eigenlijk met de hand en wanneer met dat apparaatje schoongemaakt? En wat is precies het verschil?
Ik ben wel nieuwsgierig geworden hiernaar.
Ik ben dat van de vorige niet gewend en vond dit eigenlijk niet zo prettig. Het deed zeer en ik dacht soms dat mijn tanden er bijna uit getrokken zouden worden. Maar dat ben ik natuurlijk weer, de paniekkip wat betreft gebit.
Wanneer wordt er eigenlijk met de hand en wanneer met dat apparaatje schoongemaakt? En wat is precies het verschil?
Ik ben wel nieuwsgierig geworden hiernaar.
Re: instrumentaal vs met de hand schoonmaken?
1) Behandelaar
2) Soort behandeling
3) Type tandsteen/plak
4) Hoeveelheid plak/tandsteen
5) Moeheid in de tanden
6) Al vaker geweest of juist niet
7) Voorkeur van de patient
Apparaat is minder vermoeiend. Bij de juiste tip kan je dieper komen en op nauwe plekjes. Gaat sneller. Maar is soms gevoeliger door koud water.
Met de handinstrumenten kan je beter voelen en zien wat je weghaald. Is stuk vermoeiender, duurt langer.
Als het even kan, gebruik ik beide.
Wat is precies moeheid in de tanden? Kunnen je tanden kapot gaan van tandsteen verwijderen? (want hier ben ik heel bang voor met dat harde geros tussen de tanden met zo'n haakje.... )
Natuurlijk kan je dat vragen!
:D ik dacht al :D