orthodontist wilt geen techniekbon overhandigen

Author:
polarbear
Posted:
ma, 02/06/2012 - 19:19
Beste forumleden,

Zoals jullie allen wel weten heb je nu de zogenaamde vrije tarieven in de mondzorg. Nu wilt mijn verzekeraar best mijn beugel vergoeden, maar zonder een zogenaamde techniekbon krijg ik vrij weinig vergoed. Nu heb ik hierom gevraagd bij mijn orthodontist, maar krijg ik deze niet (denk dat het een administratieve rompslomp zal zijn dan). Maar nu mijn vraag: is een tandarts/orthodontist gewoon niet verplicht een techniekbon te overhandigen (mits de cliënt hierom vraagt) als de prijzen inclusief materieel- en techniekkosten worden door berekend aan de cliënt?

Ik hoor graag van jullie,

groetjes
polarbear

een groot deel van de techniekkosten zitten in materialen. ik vind jouw zorgverzekeraar een enorme zeikerd, want dit slaat helemaal nergens op. Het zorgverlenertje pesten is begonnen.

Tsja zowel CZ als OHRA bijv. (vast meer) hanteren deze regel nu en DSW vergoedt momenteel ook nog maar tot een maximaal conform tarief (was met DSW niet zo een maand geleden, na 01-01-2012 uiteraard).

Oftewel ik krijg nu maar iets van E250,00 per kaak vergoed en als ik een techniekbon overhandig krijg ik de materiaal kosten en dergelijken ook vergoed (grootste kostenpost).
ma, 02/06/2012 - 19:33 Permalink
mecánico para …

dat ze die regel hebben verzonnen is des te sneuer, want ofwel er is een tarief all inclusive, ofwel er is een tarief met separaat de techniekkosten. En die moet je gaandeweg de behandeling maken. Dus laat ze maar zeggen wat hun maximum is, en laat de orthodontist als dat kan een begroting maken van de kosten. Nix techniekbon, want sommige zaken haal je niet uit een laboratorium
ma, 02/06/2012 - 19:43 Permalink