Hallo,
Ik lijk klachten te ondervinden aan mijn verstandskies, hoewel ik er niet zeker van ben of het daar weg komt.
Maar mijn vraag is, aangezien hij nog niet door is (ik ben 25 en heb er gelukkig maar eentje) en hij bij verwijdering gesneden moet worden, of ik zelf de keuze heb voor het uitvoeren onder nqrcose?
Ik lees namelijk allerlei verhalen waarbij dit zo gebeurt.
Ik ben als de dood en heb last van hyperventilatie, dus ik zou het een enorme uitkomst vinden ( overigens al meerdere malen narcose gehad voor verschillende ingrepen en hier nooit bijwerkingen of klachten bij/van gehad.).
Ik lijk klachten te ondervinden aan mijn verstandskies, hoewel ik er niet zeker van ben of het daar weg komt.
Maar mijn vraag is, aangezien hij nog niet door is (ik ben 25 en heb er gelukkig maar eentje) en hij bij verwijdering gesneden moet worden, of ik zelf de keuze heb voor het uitvoeren onder nqrcose?
Ik lees namelijk allerlei verhalen waarbij dit zo gebeurt.
Ik ben als de dood en heb last van hyperventilatie, dus ik zou het een enorme uitkomst vinden ( overigens al meerdere malen narcose gehad voor verschillende ingrepen en hier nooit bijwerkingen of klachten bij/van gehad.).
Re: zelf keuze narcose bij verwijdering verstandskies?
Maar over kiezen laten verwijderen, ik had er vier en die zijn alle vier met verdoving getrokken, dus niet met narcose. Ik vond het heel erg meevallen. Ik had me de eerste keer (ze werden per twee getrokken) me zo druk gemaakt dat ik bijna flauw viel toen de spanning er een beetje af ging. Ik voelde er echter niets van en het was zo gebeurd. De tweede keer was ik niet bang meer, al blijft het wel een beetje eng dat iemand met zijn hele gewicht aan je kies hangt om hem te trekken. Maar echt, het valt zo mee. Dus als je durft zou ik het onder verdoving trekken wel overwegen.
Probleem bij mij is alleen dqt hij niet door is en ook geen ruimte heeft om door te komen. Trekken gaat dan niet lukken. Bij trekken zou ik ook geen nqrcose overwegen hoor!
Punt is dat ik bang ben tijdens de ingreep, omdat ik bij bewustzijn ben, in paniek raak en in de stress schiet waardoor ik het de kc bemoeilijk en hij de ingreep niet kan voltooiien!
ik heb hetzelfde paniekprobleem. Binnenkort moet ik voor mijn wijsheidstanden ook onder het mes. Mijn tandarts zei dat afhankelijk van wat moet gebeuren je zelf mag kiezen. Ze zei wel dat moest men kunnen kiezen men best gewoon onder verdoving neemt omdat je daar flink ziek van kunt zijn. Iemand die ik ken heeft daar echter geen last van gehad. Het hangt ook af van bij wie je gaat. Sommige stomatologen doen zelfs geen volledige narcose meer. Dus best even nabellen of vragen..
Veel succes alvast. Ik kijk er ook niet naar uit (eerste consultatie zelfs op m'n verjaardag :( )