Diep gaatje gevuld, nog steeds pijn na behandeling

Author:
Lies12
Posted:
wo, 01/18/2012 - 22:32
Hallo allemaal,

Ik heb eergister een diep gaatje laten vullen die vrij dicht bij de zenuw zat. Voor het vullen had ik de bekende klachten zoals gevoeligheid bij kou en warmte. Ook was mijn kies gevoelig/deed het pijn als ik er tegen aan tikte.

Nu is de kies dus eergister gevuld maar is hij eigenlijk nog gevoeliger dan voor het vullen. Koude en warme dranken gaan nog wel, dat doet niet echt heel erg pijn. Maar soms krijg ik van die pijnprikkels en heb dat nu bijvoorbeeld ook even. Het gaat wel steeds weer weg. Ik heb dus geen constante pijn, het speelt soms gewoon even op. Ik heb vanochtend met mijn tandarts gebeld en die zei dat dit normaal was en ik even 2 weken moest wachten om te kijken of ik nou toch een zenuwbehandeling moet...

Wanneer moet ik nou zelf bellen voor een zenuwbehandeling? Ik ken namelijk mensen die exact hetzelfde probleem als mij hadden en enorm veel pijn hadden omdat ze de zenuwbehandeling uitstelden en het even aankeken... Hoe lang moet ik het aankijken????
Lies12

Het is nu alweer een paar weken geleden maar ik heb dus nog steeds dezelfde klachten... Ik heb geen spontane pijn, maar koude wind en erg koud water doet bv wel pijn. Die pijn gaat na een paar seconde weer weg maar is er nu wel al een paar weken... Als ik tegen die kies tik doet het ook wel een beetje pijn en is het erg gevoelig. Bij het kauwen doet het ook wel soms pijn... De tandarts heeft mij geadviseerd om het nog even aan te kijken.

Hurricane, heb jij uiteindelijk toch nog een zenuwbehandeling nodig gehad of is de pijn/gevoeligheid vanzelf verdwenen. Weet iemand misschien of het wel waarschijnlijk is dat de gevoeligheid weg gaat (als deze er na ruim een maand nog steeds is).

Dank voor de reacties.
vr, 02/10/2012 - 19:21 Permalink
Hurricane2k

Het is nu alweer een paar weken geleden maar ik heb dus nog steeds dezelfde klachten... Ik heb geen spontane pijn, maar koude wind en erg koud water doet bv wel pijn. Die pijn gaat na een paar seconde weer weg maar is er nu wel al een paar weken... Als ik tegen die kies tik doet het ook wel een beetje pijn en is het erg gevoelig. Bij het kauwen doet het ook wel soms pijn... De tandarts heeft mij geadviseerd om het nog even aan te kijken.

Hurricane, heb jij uiteindelijk toch nog een zenuwbehandeling nodig gehad of is de pijn/gevoeligheid vanzelf verdwenen. Weet iemand misschien of het wel waarschijnlijk is dat de gevoeligheid weg gaat (als deze er na ruim een maand nog steeds is).

Dank voor de reacties.

Ja ik heb uiteindelijk wel een zenuwbehandeling gehad .. maar moet wel zeggen dat de pijn bij mij gewoon op het laatst constant was .
Toch zou ik even naar de tandarts gaan en een foto laten maken hebben ze zo gezien of je een ontsteking hebt , kost mischien wel wat geld maar dan weetje het zeker .

Gr Hurricane :smt006
vr, 02/10/2012 - 19:40 Permalink
Hurricane2k

Een ontsteking zie ik pas op een foto als hij groter is dan 5-6mm.
Zeker niet in het begin.
Maar je voelt 'm wel.

Als de pijn constant is, of in ieder geval langer dan 40-50 seconden duurt, moet je je zorgen gaan maken en bellen.

hmm okay weer iets geleerd ik dacht echt dat je dat altijd wel kon zien bedankt voor deze info ! :P
vr, 02/10/2012 - 21:59 Permalink