Vandaag ben ik met mijn 2 kinderen (9 en 12) naar de tandarts geweest voor de halfjaarlijkse controle. Ik had in december via email een afspraak gemaakt. Gisteren kregen we een bevestiging per e-mail. De afspraak was om 16:15 en we waren er om 16:00 uur.
Om 16:45 werd ik aangesproken door de assistente. Of ik even bij de balie wilde komen.
Ze hadden bericht gekregen van Fa-Med, dat ik in een WSNP (schuldsanering) zat. Ze konden ons helaas niet behandelen. Ik legde uit dat we keurig verzekerd zijn, zelfs aanvullend, dat ik als 1,5 jaar in de schuldsanering zit, dat we altijd netjes de rekeningen betaald hebben, dat ik het heel vervelend vond dat ik dit op dat moment te horen kreeg en dat ik speciaal een middag vrij had genomen voor dit bezoek, maar het mocht niet baten. Ik hoef denk ik niet uit te leggen wat ik van deze behandeling in de **** vond!
Maar het echte probleem....Waar kan ik nu terecht voor de tandheelkundige zorg? Nogmaals...we zijn aanvullend verzekerd, mijn kids zijn minderjarig, en ik zou toch graag onze gebitten in orde houden!
Iemand advies?
Om 16:45 werd ik aangesproken door de assistente. Of ik even bij de balie wilde komen.
Ze hadden bericht gekregen van Fa-Med, dat ik in een WSNP (schuldsanering) zat. Ze konden ons helaas niet behandelen. Ik legde uit dat we keurig verzekerd zijn, zelfs aanvullend, dat ik als 1,5 jaar in de schuldsanering zit, dat we altijd netjes de rekeningen betaald hebben, dat ik het heel vervelend vond dat ik dit op dat moment te horen kreeg en dat ik speciaal een middag vrij had genomen voor dit bezoek, maar het mocht niet baten. Ik hoef denk ik niet uit te leggen wat ik van deze behandeling in de **** vond!
Maar het echte probleem....Waar kan ik nu terecht voor de tandheelkundige zorg? Nogmaals...we zijn aanvullend verzekerd, mijn kids zijn minderjarig, en ik zou toch graag onze gebitten in orde houden!
Iemand advies?
Re: Tandarts en WSNP
De kinderen kunnen gewoon via Famed een nota naar de verzekering toe krijgen.
Dus die hoef je in principe niet voor te schieten.
Ik vind het ook een beetje gezeur.
En het getuigt niet van vertrouwen.
Doorgaans zijn de mensen die een ander niet vertrouwen, zelf ook niet betrouwbaar.
Howg!
Niet iedereen heeft het inkomen van een tandarts. Hoewel, tandartsen zijn volgens mij ook ondernemers, en als je ondernemer bent kan er wel eens iets mis gaan. Daar weet ik alles van.
WSNP betekend dat je minder krijgt dan het minimum loon. Even contant betalen gaat gewoon niet. Om die reden ben ik ook aanvullend verzekerd zodat ik niet voor verassingen kom te staan....Maar ja...
Het zijn er weinig (gecontracteerde tandartsen) maar dat is beter dan deze zeer halsstarrige opstelling van je huidige tandarts (zeker naar de kinderen toe).
ik zou het toch nogmaals aankaarten, het is overigens vervelend genoeg om iemand er op aan te spreken, maar ik vraag ook van te voren hoe we het gaan regelen. En daarmee gaan we aan de slag. Meteen roepen dat het er behandeld gaat worden is meteen zo negatief, dat ik me bij Newtan aansluit.........zoals de waard is vertrouwd ie zijn klanten. nb, de eerste de beste keer dat ie je voor een vergeten afspraak een nota zou sturen zou ik ze er even aan herinneren dat je nu dus ook vrij name en voor l#l naar hem toe kwam. oog om oog