Ik heb zojuist ook al een ander topic geopend over het verwijderen van de cofferdam halverwege een wkb, maar ik had nog een vraag aangaande het spoelen tijdens deze behandeling.
Tijdens het afmaken van de wortelkanaalbehandeling afgelopen woensdag, zijn de kanalen uitgebreid en grondig doorgespoeld. Nu begon tijdens het spoelen (in eerste instantie niet direct, maar hoe langer hij ermee bezig was) ontzettend te branden en haast "pijn" te doen. Het brandde door mijn kaak/tandvlees richting de naastgelegen twee kiezen.
Gedurende de daaropvolgende minuten zakte het gevoel af, maar zodra er weer gespoeld werd, kwam het weer opzetten.
Ik heb het ook in mijn keel gekregen, per ongeluk wat doorgeslikt, waardoor het in mijn luchtwegen is gekomen en ik (niet zo'n heel smakelijk detail) donkerbruin gekleurd slijm ophoest. Eerder was mijn snot ook donker, maar dat zakt nu af.
Kan het dat dat spoelen zo'n reactie geeft? Het leek wel enorm geïrriteerd! Ook heb ik nu nog napijn wat doet denken aan dat irriterende gevoel tijdens het spoelen.
Mvg en bvd!
Tijdens het afmaken van de wortelkanaalbehandeling afgelopen woensdag, zijn de kanalen uitgebreid en grondig doorgespoeld. Nu begon tijdens het spoelen (in eerste instantie niet direct, maar hoe langer hij ermee bezig was) ontzettend te branden en haast "pijn" te doen. Het brandde door mijn kaak/tandvlees richting de naastgelegen twee kiezen.
Gedurende de daaropvolgende minuten zakte het gevoel af, maar zodra er weer gespoeld werd, kwam het weer opzetten.
Ik heb het ook in mijn keel gekregen, per ongeluk wat doorgeslikt, waardoor het in mijn luchtwegen is gekomen en ik (niet zo'n heel smakelijk detail) donkerbruin gekleurd slijm ophoest. Eerder was mijn snot ook donker, maar dat zakt nu af.
Kan het dat dat spoelen zo'n reactie geeft? Het leek wel enorm geïrriteerd! Ook heb ik nu nog napijn wat doet denken aan dat irriterende gevoel tijdens het spoelen.
Mvg en bvd!
Re: Doorspoelen kanalen tijdens wkb erg pijnlijk!
Gelukkig kan het in de praktijk geen kwaad.
Maar echt comfortabel is anders.
Is de pijn nu al weer wat minder?
Begreep dat het kan komen door een opening in de wortel? Kan dat kwaad? En hoe komt daar een opening?
Ik heb nog steeds wat last, maar volgens mij wordt het langzaamaan wat beter. Vooral 'savonds en dan met name als ik in bed lig heb ik er last van. Kan dat?
Maar ik probeer het liever niet vaker dan een keer per twee jaar uit als je het niet erg vindt.
Overigens bij de wkb die gisteren is afgemaakt, nergens last van gehad!
Pff dan ben maar blij .. want die van mij deed toch echt pijn niet normaal heb mijne vandaag afgemaakt en het was echt een hel .. :smt011
Heb al 3x een WKB gehad maar dit was toch niet leuk meer .. wel moet ik zeggen dat de andere 2x alles verdoofd was deze keer was het zonder !
Ik weet dat je het in principe niet hoeft te voelen, omdat de zemuw al is verwijderd, maar ze zijn toch flink aan het porren enz. Mijn tandarts geeft stqndaard verdoving. Volgende keer gewoon op staan hoor!
Hoe is het nu dqn?