Ik ben van tandarts gewisseld en daarmee ook van mondhygieniste. Nu heb ik een jaar overgeslagen, maar daarvoor altijd tweemaal per jaar een reguliere gebitsreiniging (en uiteraard het verhaal van vaker flossen en tanden stoken...). Nu worden terugtrekkend tandvlees en diepere pockets geconstateerd en krijg ik te horen dat er vier sessies nodig zijn om de paradontitis te verhelpen. Voor €589! Dat bevreemdt mij nogal, omdat ik weleens eerder hetzelfde verhaal heb gehoord, maar dan volgde er gewoon een gebitsreiniging van ca. €70. Is dit normaal?
Re: Begroting mondhygienist €590
in een jaar kan er wel verschil ontstaan tussen 3 incidenteel 4 mm en daadwerkelijke omslag van gingivitis naar parodontale problemen met diepere pockets en botafbraak. dus verwijzen naar wat iemand hiervoor moest doen is niet terecht. Een jaar overslaan kan je soms lelijk tegenwerken.
Maar goed een dankjewel kan er ook weer niet af geloof ik, laat staan meer info.
Als TS rokers is bv heeft dat al heel veel invloed.
Laatst bezocht: vr feb 10, 2012 11:33 pm
wat denk je zelf......... :-?
En to be honest, ga lekker klagen bij je zorgverzekeraar, die is er voor om het allemaal uit te leggen