Hallo,
Ik weet dat er al heel veel topics zijn geopend over pockets e.d., maar de specifieke info of een beschrijving van mijn vraag, kon ik zo snel niet terug vinden.
Anderhalve week ben ik voor het eerst doorgestuurd naar de mh door de tandarts, omdqt mijn tandvlees ontstoken was.
Heb dit wel eens eerder gehad, maar dat was met goede mondhygiëne zo opgelost. Nu zei de tandarts dat ik maar eens plak moest laten verwijderen.
De mh heeft mijn gebit gereinigd en vertelde me dat de diepste pocket die hij had gemeten 5 mm was en de ontsteking wel meeviel.
2 x per dag poetsen en.de eerste tijd ook eveb 2x per dag stokeren + de tijdelijke variant van perio aid. Als ik dat goed deed, moest het helemaal goed komen. Een vervolgafspraak was dan ook niet nodig. Moet alleen in mei terugkomen om te laten zien of het weer helemaal keurog is door mijn eigen inzet.
Nu verneem ik bij achterste kies rechts onderin met mijn tong ruimte tussen de kies en het tandvlees. Ik maak me hier erg zorgen om. Ook links ks ondeein kan ik mn nagel tussen kies en tandvlees plaatsen.
Na alle enge verhalen over parodontitis ben ik bang dat de mh niet goed gemeten heeft of dat het, ondanks het goed opvolgen vqn de instructies, het opeens verslechters is.
Ben trouwens pas geleden bevallen en de verwachting is dat het daar weg komt (zwangerschap).
Hoe kan ik die ruimtes voelen? Kqn ik vertrouwen op de mh?Mn tandvlees bloedt overigens niet meer bij het stokeren.
Kan er sprake zijn van parodontitis? En is mei niet te laat voor controle?
(excuus voor typfouten. Mijn mobiel werkt niet erg mee)
Ik weet dat er al heel veel topics zijn geopend over pockets e.d., maar de specifieke info of een beschrijving van mijn vraag, kon ik zo snel niet terug vinden.
Anderhalve week ben ik voor het eerst doorgestuurd naar de mh door de tandarts, omdqt mijn tandvlees ontstoken was.
Heb dit wel eens eerder gehad, maar dat was met goede mondhygiëne zo opgelost. Nu zei de tandarts dat ik maar eens plak moest laten verwijderen.
De mh heeft mijn gebit gereinigd en vertelde me dat de diepste pocket die hij had gemeten 5 mm was en de ontsteking wel meeviel.
2 x per dag poetsen en.de eerste tijd ook eveb 2x per dag stokeren + de tijdelijke variant van perio aid. Als ik dat goed deed, moest het helemaal goed komen. Een vervolgafspraak was dan ook niet nodig. Moet alleen in mei terugkomen om te laten zien of het weer helemaal keurog is door mijn eigen inzet.
Nu verneem ik bij achterste kies rechts onderin met mijn tong ruimte tussen de kies en het tandvlees. Ik maak me hier erg zorgen om. Ook links ks ondeein kan ik mn nagel tussen kies en tandvlees plaatsen.
Na alle enge verhalen over parodontitis ben ik bang dat de mh niet goed gemeten heeft of dat het, ondanks het goed opvolgen vqn de instructies, het opeens verslechters is.
Ben trouwens pas geleden bevallen en de verwachting is dat het daar weg komt (zwangerschap).
Hoe kan ik die ruimtes voelen? Kqn ik vertrouwen op de mh?Mn tandvlees bloedt overigens niet meer bij het stokeren.
Kan er sprake zijn van parodontitis? En is mei niet te laat voor controle?
(excuus voor typfouten. Mijn mobiel werkt niet erg mee)
Re: Ruimte tussen kiezen en tandvlees. maak me zorgen
Nu is het minder opgezwollen, dus zit het strakker rond de kiezen.
Blijkbaar is er toch iets tandvlees teruggetrokken.
Wat je nu voelt, is de ruimte die door het terugtrekken ontstaan is.
Is dat een resultaat van ziekte?
Ja en nee dus.
Nu is het in ieder geval gezond.
Parodontitis kan snel gaan, maar ook weer niet binnen een half jaar bij mensen die heel erg schone tanden hebben.
En je moet nagaan: voor de behandeling zat er nogal wat tandplak tussen je kiezen.
Dat is ook nog eens weg.
Dus weer een extra ruimte.
Plus je let er nu meer op dan vroeger.
En je kunt ook een Blackberry Torch kopen, met toetsenbord :lol:
Bedankt voor het antwoord.
Feit is idd dat ik er veel meer op let daneerder.
Mogelijk zat die ruimte er al veel langer, maar internet is geen goede bron voor geruststelling van de geest, haha. Al die enge verhalen!
Oh nee, geen Blackberry voor mij. Heb een Xperia, maar soms zitten.die knopjes toch wel erg dicht bij elkaar ;)
Zijn ze verplicht dit te melden wanneer ze dit constateren? Ik ben overigens 25.
Meestal hoor je dat je pockets hebt.
En heel flink moet gaan ragen of flossen.
En elke 3-4 maanden moet terugkomen in dat geval.
Blij je geholpen te hebben.
Volgens de mh, als ik terug kom in mei en mij aan zijn instructies houd (goed poetsen en stokeren), moet het weer helemaal goed zijn. Verdere vervolg behandepingen waren niet nodig. Dar kan ik van uitgaan? Klinkt dat u als goed mogelijk?
Ps. Niet dat ik de kundigheod vd mh in twijfel trek, maar een extra bevestiging (in hoeverre mogelijk) is wel prettig vpor de gemmoedsrust. Haha.
En dat hoeft ook niet te gebeuren, als je onder controle blijft.
Mooi op tijd gegaan dus :D
Fijn, zo'n secundaire geruststelling! Slaap ik vast erg lekker op.