Kunstgebit?

Author:
Sensitief
Posted:
do, 02/16/2012 - 18:26
Hee allemaal,

Afgelopen 2 jaar heb ik heeeeeel veel pijn en gezeur met m'n gebit gehad. 6 WKB ondertussen, op 3 zit al een kroon, verder heel veel vullingen. Afgelopen week is gebleken bij speekselonderzoek dat m'n speeksel veel te dun is, waardoor het niet goed bescherm. Ik ben dus heel cariesgevoelig.

Afgelopen 2 maanden ook alweer 2 gaatjes, en het ziet er zo niet naar uit dat het gaat stoppen. Ik ben bijna 20, maar overweeg serieus een kunstgebit, omdat m'n gebit zelf geen dingen kan 'herstellen.' Wat zijn de meningen hierover, zijn er ook meer mensen die slecht speeksel hebben (sereus heet het dacht ik?)

Alvast bedankt, als je meer info nodig hebt hoor ik het ook graag, dan zal ik alles geven wat nodig is!

Groetjes Wout
skeletje

Hoi Sensetif,

Ik kamp dan wel niet met jouw probleem. Ik weet alleen uit ervaring, dat (indien het kan) je moet proberen zolang mogelijk je eigen tanden te behouden.
Deze zijn namelijk goud waard.

groetjes
do, 02/16/2012 - 19:16 Permalink
Chris888

Is er nog wat te winnen met beperken van het aantal eet-/zoetmomenten? Zodat er minder vaak "hersteld" hoeft te worden. De meeste dagen 5x per dag iets eten of iets zoets drinken en daar tussendoor alleen water/thee/koffie zonder suiker vind ik heel makkelijk vol te houden. Maar misschien beperk je die momenten al?
do, 02/16/2012 - 22:12 Permalink