Gebroken voortand , welke oplossing

Author:
mangopower
Posted:
ma, 02/20/2012 - 13:49
Hallo,

Ik ben 23 jaar jong en heb al vanaf groep 8 de basisschool een stukje van mijn voortand afgebroken , nu heb ik in de loop van de jaren wat beugels gehad,en heb mooie rechte tanden maar nu begin me de laatste tijden te irriteren aan mijn gebroken voortand , de schade is niet heel groot maar vind het toch minder uitzien ,loop er toch dik 10 jaar mee rond .

Nu is het probleem dat ik afgelopen december nieuwe draden achter mijn voortanden heb laten zetten met kosten van ongeveer 50 euros.

Ik wil graag weten of er bij de reparatie van de voortand de draad er weer uit moet ? want ik wil dat de draden er niet weer uit moeten zodat het voor mij een geen dubbel dure grap word :-? anders moet ik erna weer nieuwe draden erin laten plaatsen , terwijl dit pas gebeurd is :-?

Wie kan mij een goedkope,snelle maar betrouwbare oplossing aanraden ?

Alvast bedankt, :D
corb

In principe zijn er 2 opties :
1. als de tandvlakken goed bereikbaar zijn kan een beetje tandarts met composiet de tand herstellen zonder de spalk te verwijderen. Met de huidige kwaliteit composiet is dat heel fraai te doen.
2.soms kan de tandarts zelf ter plekke alleen de spalk loskoppelen zonder de hele spalk te verwijderen. Kost wel iets meer tijd en moeite.
zo, 02/26/2012 - 15:20 Permalink