Hoi,
ik heb vorige vrijdag mijn 4wijsheidstanden onder volledige narcose laten weghalen.
nu sinds vandaag is de zwelling volledig verdwenen en krijg ik stekende scherpe pijn achterin mijn mond.
Voel er ook iets heel hard en scherp uitsteken. steekt constant in de zijkant van mijn tong en bij elke mondbeweging, zelfs bij geen beweging doet het pijn.
Ben gaan kijken met een lampje in de spiegel en kzie een wit puntje eruitsteken, ongeveer een halve centimeter onder mijn hechtingen aan de onderste binnezijde van mijn mond.
Natuurlijk de dokters van het ziekenhuis niet te bereiken, natuurlijk de tandarts een heel week op verlof en natuurlijk weet de dokter van wacht géén raad en adviseert om tot morgen TEEGEL te gebruiken om het plaatselijk wat te verdoven.
Ik heb al wat rondgekeken op het internet en ik vermoed dat het een splinster van het een of het ander is da is achtergebleven en weg naar buiten zoekt, kheb er ook al wat aan geprult en het lijkt wel te bewegen maar begint ook direkt na het prullen lichtjes te bloeden. zou het gevaarlijk zijn om het er zelf proberen uit te halen aangezien de pijn bijna niet te houden is.
ik heb vorige vrijdag mijn 4wijsheidstanden onder volledige narcose laten weghalen.
nu sinds vandaag is de zwelling volledig verdwenen en krijg ik stekende scherpe pijn achterin mijn mond.
Voel er ook iets heel hard en scherp uitsteken. steekt constant in de zijkant van mijn tong en bij elke mondbeweging, zelfs bij geen beweging doet het pijn.
Ben gaan kijken met een lampje in de spiegel en kzie een wit puntje eruitsteken, ongeveer een halve centimeter onder mijn hechtingen aan de onderste binnezijde van mijn mond.
Natuurlijk de dokters van het ziekenhuis niet te bereiken, natuurlijk de tandarts een heel week op verlof en natuurlijk weet de dokter van wacht géén raad en adviseert om tot morgen TEEGEL te gebruiken om het plaatselijk wat te verdoven.
Ik heb al wat rondgekeken op het internet en ik vermoed dat het een splinster van het een of het ander is da is achtergebleven en weg naar buiten zoekt, kheb er ook al wat aan geprult en het lijkt wel te bewegen maar begint ook direkt na het prullen lichtjes te bloeden. zou het gevaarlijk zijn om het er zelf proberen uit te halen aangezien de pijn bijna niet te houden is.
Re: DRINGEND advies aub!
Vermoedelijk zijn het gewoon wat wortelresten (zeg maar achtergebleven, cq afgebroken), dit was bij mij ook het geval. Normaal gesproken werkt dit je lichaam er zelf uit. Op een gegeven moment kwam het bij mij los door dat ik er steeds met mijn tong mee bezig was.
Laat de natuur zijn gang maar gaan.
Als je twijfelt hou dan gewoon je temperatuur in de gaten of je geen verhoging hebt, maar ik vermoedt dat het gewoon stukjes tand zijn die zijn achtergebleven, wat vaak gebeurt bij het trekken van kiezen.
Sterkte
Als je er veel last van hebt en dit voor je eigen gevoel niet te doen is, moet je gewoon naar de huisartsenpost of naar de dienstdoende tandarts gaan en die het e.e.a. laten bekijken.
Volgens mij moeten die ze er gewoon uit kunnen halen.
Als je zoveel pijn hebt moet je jezelf niet schamen om hulp te zoeken.
Kom op voor jezelf, want met pijn hoeft niemand te lopen en is het zo erg eerste hulp, misschien??
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, maar laat er gewoon iemand naar kijken als het zo erg is.
Groetjes Lianne
Als het echt niet meer gaat moet je gewoon contact opnemen met de spoed. Ik vermoedt hierdoor dat je Belgische bent. Nogmaals als het zo een pijn doet moet je er gewoon naar laten kijken en niet afwachten tot morgen, maar dit is natuurlijk jou beslissing.
Het gaat om jou en niet om de vraag of je hiermee iemand lastig moet vallen of niet. Ze zijn ervoor om mensen die pijn hebben hiervan te verlossen.
Je vraag op dit forum stel je ook niet zomaar, dus ik vermoedt dat de nood dan ook hoog is.
Laat jezelf ervan verlossen door dan toch maar naar de sped te gaan, zodat je een normale nachtrust kunt krijgen.
Ik hoop voor je dat je snel verlost wordt van je pijn.
Laat het me nog even weten, wanneer alles achter de rug is? Ik hoop voor je dat je snel hulp vindt.
Groetjes en sterkte Lianne
Ben vandaag terug naar de chirurg geweest die de operatie heeft gedaan, Nu blijkt, daar waar de tand is getrokken en waar de kaak terug begint is een scherp stuk van mijn kaak door mijn tandvlees gekomen. wat dus constant snijd in de onderkant van mijn tong. Hij heeft vandaag geprobeert om het stukje wat af te blotten. Maar de kans is groot zei hij dat hij het tandvlees terug moet openmaken om het stuk kaak volledig af te ronden met de boor. en dan terug tandvlees over te doen zodat ik geen last meer zou moeten hebbe.
Maar ik hoop natuurlijk dat ik niet wéér een operatie moet, de vorige is me al zo slecht bekomen :(
bedankt voor jullie reacties
Ik hoop voor je dat alles snel goed komt en daarbij natuurlijk van de pijn afkomt. Blijf er niet te lang mee lopen.
Sterkte