Voortand laten trekken

Author:
Jordy15
Posted:
ma, 02/20/2012 - 23:21
Hallo,

Zal vast niet de eerste zijn die zijn voortand laat trekken, maar ik ben iets meer dan een gemiddelde patient. (ben 15 jaar)

Me voortand is 2 maal gebroken en is nu een halve etsbrug zonder spalk.

Helaas heb ik een ontsteking opgelopen wat verbetering heeft, maar me tandarts zegt dat ondanks de verbeteringen me tand er toch uit moet. Vanwege een fistle of iets dergelijk. Een opening waardoor de druk van de ontsteking wegneemt. Ook zit me tandvlees los.

Het trekken zelf vind ik het minst erge, maar de verdoving. Ik weet dat je er 2 hebt, een aan de voorkant van he tanvlees en een achterkand, de laatste doet het meest pijn.

Welke krijg je bij het trekken van een tand, en ze hadden het ook over een zalf voor de prik, wat is dit?

Alvast erg bedankt

PS: tand moet er waarscheinlijk uit over 4/5 weken, maar tandarts kan ook zeggen dat het niet nodig is, wat natuurlijk beter is!
Cateye

Hoi Jordy,

Watvervelend dat je voortand eruit moet. Ik heb ook pas geleden een voortand moeten laten verwijderen.
Vraag aan je tandarts of ze wat verdovingscrème willen gebruiken voordat je de echte verdoving krijgt, dat scheelt zeker wat! Verder vond ik de verdoving erg meevallen. De achterkant is inderdaad wel wat gevoeliger. Misschien kan je vragen of ze eerst voor willen verdoven, dan kan het misschien nog wat schelen.

sterkte joh!

Groetjes Cat.
wo, 02/22/2012 - 11:52 Permalink
Jordy15

Hoi Jordy,

Watvervelend dat je voortand eruit moet. Ik heb ook pas geleden een voortand moeten laten verwijderen.
Vraag aan je tandarts of ze wat verdovingscrème willen gebruiken voordat je de echte verdoving krijgt, dat scheelt zeker wat! Verder vond ik de verdoving erg meevallen. De achterkant is inderdaad wel wat gevoeliger. Misschien kan je vragen of ze eerst voor willen verdoven, dan kan het misschien nog wat schelen.

sterkte joh!

Groetjes Cat.

Het is nog niet zeker maar de kans is groot.
erg bedankt!
wo, 02/22/2012 - 23:35 Permalink