Graag een advies over welke stappen te ondernemen

Author:
Eigenwijs?
Posted:
wo, 02/22/2012 - 08:08
Situatie :

Pijn in kies en door mij voelbaar met tong verdikking tandvlees naast kies. Foto van element gemaakt door tandarts, geen bijzonderheden te zien en met blote oog is de verdikking ook niet te zien. Tandarts wil mij niet helpen, ziet niks dus wil geen behandeling opstarten.

Voorgeschiedenis.

Bovenstaande heeft zich 7 jaar geleden ook afgespeeld en ik heb toen na drie onbevredigende bezoeken aan eigen tandarts een tandarts in mijn woonplaats opgebeld met de vraag of deze me wel wilde helpen. ( Ik kon de pijn alleen onderdrukken met 12 paracetamol 500 mg per dag en fulltime koud water in mijn mond, dit heeft ongeveer een 3 tal weken geduurd.) Ik mocht langskomen bij deze tandarts, en deze heeft de kies opengeboord, tijdens het boren kwam de rottingslucht al naar boven en wortelkanaalbehandeling was absoluut nodig. Mijn eigen tandarts heeft de vervolgbehandelingen naar tevredenheid afgehandeld.

Drie jaar geleden hetzelfde verhaal met dien verstaande dat ditmaal mijn eigen tandarts na veel aandringen de eerste behandeling heeft gedaan, ook hier was een wortelkanaalbehandeling noodzakelijk.

Momenteel loop ik al een week met pijnklachten rond en die worden heviger, zachtes tegen de kies duwen geeft al een pijnscheut, net als ook tikken tegen de kies.

Moet ik weer naar een andere tandarts toe. ( met een smoes dat ik mijn eigen tandarts niet te pakken krijg ) Ik zie vreselijk op tegen de toenemende pijnklachten en de ervaringen die ik 7 jaar geleden heb gehad. (Letterlijk heb ik toen geroepen dat als het voor mij zo niet meer verder hoefde.)
Over mijn eigen tandarts en de behandelingen die hij verricht heb ik geen klachten en deze zijn altijd naar tevredenheid uitgevoerd. ( Heb echter geen vergelijkingsmateriaal behalve dan die ene keer 7 jaar geleden.) Echter ik voel wat ik voel en de geschiedenis heeft aangetoond dat ik daar tot nu toe nog geen ongelijk in gehad heb, ik denk echter dat als ik voor de tweede maal naar een andere tandarts toe ga er een vertrouwensbreuk wederzijds ontstaat.